• Anonym (Big Nono!)

Vad är det fulaste du sett hemma hos någon?

Ja, alltså nog har vi väl alla stapplat in hos en vän/bekant/släkting och skådat något totalt motbjudande någon gång? 

Jag besökte själv nyligen en vän som renoverat sitt hus- och det fanns inte EN ENDA DETALJ som föll mig i smaken. Men hon vet som tur är om detta och brydde sig knappast om att invänta något "åh så fint" av mig- utan sade väl mest- ja, jag vet- det är inte din smak!

Men, berätta nu! Vad är det absolut fulaste ni stött på och varit tvungna att släta över med ett "åh vad fin"? 

• Svar på tråden Vad är det fulaste du sett hemma hos någon?
  • Omogen citron

Jag favoritar och återkommer. Just nu kommer jag inte på något.

• Anonym (jullan)

En bekant hade totalrenoverat och det fulaste med allt (som var snordyrt) var att det var småslarv överallt. Fult fogat i badrum, ojämt spacklade väggar där skruvskallar syntes... 
    Även dem som köper kök för 75 000, anlitar hantverkare som monterar och handlar på 100 000 och tror att huset automatiskt stiger med värde. Det fula med det hela är att skåpval, inredning och kakel är i en förlegad stil, typ allmoge som få betalar extra för... 

• Anonym (?)

Du låter som en tråkig en som bara vill hitta fel eller bara tycker att din egna smak är ok. Har också haft sådana vänner. Trista att ha å göra med!

• Anonym (Big Nono!)
    Anonym (?) skrev 2013-07-08 23:40:28 följande:
    Du låter som en tråkig en som bara vill hitta fel eller bara tycker att din egna smak är ok. Har också haft sådana vänner. Trista att ha å göra med!
    What? Haha! För att man inte delar smak? Måste alla dina vänner ha samma smak som dig gällande inredning?
  • Anonym (Dodleydoo)

Jag har varit hemma hos någon som "pyntat" med gamla Dooleys flaskor, ölflaskor, whiskey osv - Det ser banne mig inte klokt ut! 

Tejpade planscher som "tavlor" är inte heller en hit hos mig - haha. 

• Anonym (Big Nono!)
    Anonym (Dodleydoo) skrev 2013-07-08 23:44:51 följande:
    Jag har varit hemma hos någon som "pyntat" med gamla Dooleys flaskor, ölflaskor, whiskey osv - Det ser banne mig inte klokt ut! 

Tejpade planscher som "tavlor" är inte heller en hit hos mig - haha. 
    Haha just det! Minns att en kompis till mig fyllde gamla "Absolut-flaskor" med färgat vatten då vi var yngre! Och satte dem i sin hylla som dekoration...

• Humörmamman

Gick in här för att kolla om någon hade skrivit något om vårt hus... Kanske vårt bedårande pizzavalv som är sågat på fri hand, det underbara bajsbruna badkaret, eller varför inte den totalt misskötta och vanvårdade trädgården? Eller uteplatsen som vi började ta bort för fyra år sedan, men bara är ett enda kaos sedan dess....

Inte än, men det kommer kanske.... 

• Anonym (Big Nono!)
    Humörmamman skrev 2013-07-08 23:48:27 följande:
    Gick in här för att kolla om någon hade skrivit något om vårt hus... Kanske vårt bedårande pizzavalv som är sågat på fri hand, det underbara bajsbruna badkaret, eller varför inte den totalt misskötta och vanvårdade trädgården? Eller uteplatsen som vi började ta bort för fyra år sedan, men bara är ett enda kaos sedan dess....

Inte än, men det kommer kanske.... 
    Jadu, ibland får man liksom det "in my face", men det får man ta
  • Anonym (Min bästa vän =))

Det fulaste jag vet är rosa gulligull fullt med blommor på och även pelargoner (stavning) vilket min bästa vän älskar, hon ringde mig en kväll och ville jag skulle komma ned o titta så fint hon gjort i köket. Där stod det fulla fönster med rosa pelargoner en gardin full med rosa rosor, på bordet hade hon en knallrosa duk och även på den en rosa pelargon. Då drar hon till med slutklämmen och frågade om jag tyckte hon skulle hänga upp 2 tavlor som skulle matcha så bra en var full med gula små blommor och den andra rosa. Då brast jag ut i gapskratt (även hon) och svarade varför inte när du lix gör ditt bösta för att förstöra köket sedan hjälptes vi åt att hänga upp dessa gräsliga tavlor

• Anonym (Big Nono!)
    Anonym (Min bästa vän =)) skrev 2013-07-08 23:53:33 följande:
    Det fulaste jag vet är rosa gulligull fullt med blommor på och även pelargoner (stavning) vilket min bästa vän älskar, hon ringde mig en kväll och ville jag skulle komma ned o titta så fint hon gjort i köket. Där stod det fulla fönster med rosa pelargoner en gardin full med rosa rosor, på bordet hade hon en knallrosa duk och även på den en rosa pelargon. Då drar hon till med slutklämmen och frågade om jag tyckte hon skulle hänga upp 2 tavlor som skulle matcha så bra en var full med gula små blommor och den andra rosa. Då brast jag ut i gapskratt (även hon) och svarade varför inte när du lix gör ditt bösta för att förstöra köket sedan hjälptes vi åt att hänga upp dessa gräsliga tavlor
    Kul när man glatt kan enas om att man har så sjukt olika smak
Svar på tråden Vad är det fulaste du sett hemma hos någon?