• Anonym (Vad är det?)

Vad är gelen som kommer från mitt underliv? *Bild* Varning för känsliga!

Jag undrar om någon vet vad detta är som kommer från mitt underliv?
    Det är genomskinligt tjock gele.
    Har ätit p-piller tidigare, och då kom det ej. Utan det är nu när jag slutat med dessa som det kommer.

• Svar på tråden Vad är gelen som kommer från mitt underliv? *Bild* Varning för känsliga!
  • Anonym (Vad är det?)

• Anonym (ÄL)

Ägglossningsflytning kanske.. Kan man dra trådar av det mellan fingrarna? Isf är det ägglossning!

• Anonym (Vad är det?)
    Anonym (ÄL) skrev 2013-07-09 01:03:36 följande:
    Ägglossningsflytning kanske.. Kan man dra trådar av det mellan fingrarna? Isf är det ägglossning!
    Nej man kan inte dra trådar mellan fingrarna. Detta som visas på bild är genomskinlig gele, tjock. Som typ tjockt snor. Eller som typ hår gele.
  • Anonym (jag med)

När jag får sådär så är det definitivt en ägglossningsflytning!!
    Får den alltid när jag har ägglossning - och den är typ som en jävligt seg, genomskinlig geleflytning. Om jag är på toa och en sån hänger ner från underlivet så kan jag TA TAG i den och liksom dra ut den ... 

Kanske också är ägglossningsflytning för dig ?  

• Anonym (Kvinna)

Jag tror inte det är något farligt, men är du orolig kontakta din barnmorskemottagning. Troligtvis är det en vanlig flytning. Kvinnor har mer eller mindre av dom.

• Anonym (Wildrat)

Har ingen aning vad det är men jag har likadant. Har kommit nu på senare år, hade aldrig så tidigare. Det blir värre efter sex så jag tror det är flytningar (skräp) som torkar ihop lite och blir slem... Jag har definitivt mer flytningar nu än jag hade förr, har det nästan hela månaden nu mer vid ÄL.

• Namine

Tror precis som många andra att det är ägglossnyngsflytning. jag får exakt så där under ägglossning. det varierar lite från dagarna innan till dagarna efter och en sådan där flytning får jag minst en utav under den tiden.

• Anonym (halkig)

Ägglossningsflutningar är väl normalt hala och glatta som äggvita (genomskinlig). Har du vita, "torra" och gryniga flytningar kan det nog vara bra att kolla upp saken hos gyn.

• Anonym (Kvinna)

Innan mens har många flytningar på grund av att hormonbalansen håller på att ändras. Detta är normalt. Det behöver man inte kolla upp. Om man inte går och oroar sig, då kan det vara bättre för sin egen mentala hälsa. Flytningarna kan vara sega, eller mindre sega, gryniga etc. Finns inte så mycket rätt och fel. Luktar dina flytningar? Om de är luktfria så brukar man inte behöva oroa sig. Luktar de ring bm-mottagningen och fråga om en undersökning kan vara aktuell.

Svar på tråden Vad är gelen som kommer från mitt underliv? *Bild* Varning för känsliga!