• Flaskpost

Vad hade du gjort om du vann 5 miljoner?

Köpte precis en sån fin trisslott som glittrar i rosa och såg att man kan vinna 5 miljoner, jag hade redan bokat upp de pengarna innan jag skrapat lotten kan jag säga. Vad hade ni gjort om ni vann 5 miljoner?

Jag hade betallat av mina lån och köpt ett hus där mina katter hade trivts så de kan gå ut, gett en summa om typ 10 000 till varje arbetskamrat och sen hade jag pyntat huset med solvärme och annat som håller nere månadskostnaderna. Tur jag inte har många kollegor  
    Huset skulle vara stort nog att ha fler katter i så jag skulle kunna ta hem fler med gott samvete. Mycket fokus på katterna känner jag haha.

Nu vann jag hela 0 kronor men drömma får man ju såhär i sommartider! Vad hade du använt pengarna till?   

• Svar på tråden Vad hade du gjort om du vann 5 miljoner?
  • faithfully

Betalat av huset. Byggt ut huset och lagt till ett nytt badrum. Jag hade bjudit familjen på en semesterresa, jag hade sagt upp mig och börjat arbeta med att köpa renoveringsobjekt, investera i fastigheter. Köpt en rejäl familjebil till oss. 

• Flaskpost
    faithfully skrev 2013-07-09 08:53:39 följande:
    Betalat av huset. Byggt ut huset och lagt till ett nytt badrum. Jag hade bjudit familjen på en semesterresa, jag hade sagt upp mig och börjat arbeta med att köpa renoveringsobjekt, investera i fastigheter. Köpt en rejäl familjebil till oss. 

Du är smartare än jag som tänker på att investera pengarna så de växer i renoveringsobjekt tex, jag insåg att jag trivs för bra med min trygga anställning så jag hade inte orkat Glad 
  • Apopan

Betalat av skulder/lån, fixat till huset, köpt stor miljövänlig bil och tagit körkort, och sedan hade jag satt in pengarna på banken såklart så en får lite ränta... Hade nog bara levt som jag gör nu ungefär sedan. Hade studerat, skaffat en till hund, ätit annat än linser och ris flera gånger i veckan, rest någonstans ett par ggr per år, köpt fina presenter till mina vänner och familj... Ja, inget extravagant. Skulle bara gottat mig åt att ha lite högre levnadsstandard helt enkelt :)

• MadHatter

Andats ut.....

Sen hade jag tagit syrran ut på shoppingtur, gjort en ansiktsbehandling (har jag länge velat göra), fixat klädsammaren och åkt på många roliga semestrar med familjen!

• Anton Chigurh
    Detta hadde jag "gjort" :

Audi R 8, ABT-stylad, är svårslagen. Mycket svårslagen. En sån hade det blitt..... 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Gurkan

Betalat lånen, köpt bättre bilar till både sambon och mig. Köpt loss lite mer mark runt huset oc utökat tomten och rivit det gamla garaget och byggt ett nytt! Kanske en pool med? V har inte så stora lån så pengarna skulle räcka en bra bit och bilarna behöver inte vara mer än i 100 000 kr klassen.. Säkert till en resa med :) det skulle säkert räcka till lite renovering på huset med.

• Burberry

Hjälp, insåg precis att jag nog skulle vara så tråkig att jag investerade alla pengar, mest i aktier, samt i några små lägenheter att hyra ut.

Tråkigt, men sant. Kanske därför jag nästan aldrig köper lotter eller tippar lotto.

• Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2013-07-09 09:18:42 följande:
    Detta hadde jag "gjort" :

Audi R 8, ABT-stylad, är svårslagen. Mycket svårslagen. En sån hade det blitt....
    ABT stylad, och optimerad, ryker mer än hälften av kulorna, men det är det fan värt för en sån skönhet....

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Gloryhole

Köpt ett hus för ca 4 miljoner och lagt resterande på inredning, tomt och en ny flådig bil.

Sen hade jag fortsatt att studera som vanligt, när jag är klar så har jag ett välbetalt jobb och ett billigt boende så jag kan leva gott i dom 30 åren fram till pension

Fan vad jag blev sugen på att spela lotto nu

Språktester är stolligheter / Mehmet Kaplan (MP)
  • Flaskpost
    Anton Chigurh skrev 2013-07-09 09:29:08 följande:
    ABT stylad, och optimerad, ryker mer än hälften av kulorna, men det är det fan värt för en sån skönhet....

Ett otroligt fint val måste jag säga, jag älskar bilar men har en tjänstebil nu så jag tänkte inte ens tanken

Men alla på FL får väl åka med när du köper den där va?  
Svar på tråden Vad hade du gjort om du vann 5 miljoner?