Det finns sorgligt nog få restauranger där man känner sig hemma med barn i Halmstad. Dels verkar inte restaurangerna tänka på att erbjuda rätter för barnen eller så känner man att man stör andra gäster när man har barn med sig. Jag jobbar inom restaurang själv och har en son på 2år så jag har provat olika alternativ. Wild West fungerar då tar emot mycket olika sällskap och hela konceptet är god mat och en livad tillställning med shower. Nackdelen är att det ligger inte centralt i Halmstad så vill man unna sig något gott drickbart så måste man lösa chaufför alt. Taxi eller buss. I centrala Halmstad finns bl.a. Pizzerior som Venezia vid lilla torg vilket har okej service och barnpizzor. Vid lilla torg ligger också Bull's Pub. Servicen de senaste gångerna har lämnat mer att önska men maten är bra. Dock mycket tråkigt att de inte har någon barnmeny att erbjuda. Avanti på hörnan av hamngatan saknar också barnmeny men man känner sig välkommen och maten är varierande och god. Harrys på Storgatan är enligt mig det bästa alternativet jag själv har testat. Kan hända att jag är något partisk i frågan men denna restaurang har mycket bra service, erbjuder barnmeny med flera rätter och har en stor varierande meny för oss vuxna. Ett plus är inredningen så när man väntar på maten kan man ta barnen och titta på älgar, flygplan, indianen vilket är perfekt för ett barn som inte vill sitta stilla.