• Flizan30

Bra restauranger nära Alcúdia?

Undrar om någon kan tipsa om bra restauranger i Alcúdia eller byar i närheten?

• Svar på tråden Bra restauranger nära Alcúdia?
  • brainpick

Det finns knappt några bra restauranger där. Bara allt som inte har med Spanien att göra. Pizza, Hamburgare, English breakfast etc.

Hyr en bil och åk till valfritt ställe utanför turistorterna så kommer du att hitta bra ställen. 

• Flizan30

Ok då vet vi. Vi kommer att ha hyrbil så kan ta oss till andra ställen.

• brainpick
    Flizan30 skrev 2013-07-09 11:23:23 följande:
    Ok då vet vi. Vi kommer att ha hyrbil så kan ta oss till andra ställen.
    Jag skulle nog åka inåt ön och leta. Där är det lite mer genuint. Åk till exempelvis  Inca eller Pollenca, där lär det finnas lite mer ok riktiga spanska restauranger. 

• Kjole

Beror väl på vad du vill ha ha för typ av restaurang.. Men vill du äta himmelsk gott med kanonservice så åk till La Traviata. Dit kan man även åka häst och vagn.. Om man inte bor längre bort än bron.  Deras oxfile är inte av denna värld och inte tala om deras flamberade jordgubbar..
    Priset.. ja som att gå på en finare restaurang hemma typ-Kyss 

• chrissepisse

Vi åt tapas på en restaurang som heter La Cabaña och som ligger i Port d´Alcudia. Jag tyckte att det var bra mat där.

Mina barn gillar restaurang Dakota, finns flera stycken i Alcudiaområdet. De har grillat och texmex.

Även Las Sirenas nere i hamnen var helt ok med fisk och grillrätter.

Charterresmål är ju annars vad de är, mycket pizza, pasta och torra grillspett.      

• brainpick
    chrissepisse skrev 2013-07-09 12:03:31 följande:
    Vi åt tapas på en restaurang som heter La Cabaña och som ligger i Port d´Alcudia. Jag tyckte att det var bra mat där.

Mina barn gillar restaurang Dakota, finns flera stycken i Alcudiaområdet. De har grillat och texmex.

Även Las Sirenas nere i hamnen var helt ok med fisk och grillrätter.

Charterresmål är ju annars vad de är, mycket pizza, pasta och torra grillspett.      

Är det något som man ska berömma restaurangerna för är att dom har bra viner, till riktigt bra priser. Detta förutsatt att man inte väljer det billigaste alternativet och hostar över en motsvarande 100-lapp.
  • Liafia

Finns faktiskt ett par bra ställen i puerto d'alcudia, även om det mest är ställen med dåliga hamburgare och pommes.

Bodega d'es port
    Miramar
    El Loro Verde
    Can punyetes
    Är alla värda ett besök.
    Dessutom finns flera trevliga och bra ställen uppe i gamla Alcudia dit man kan gå/köra/åka buss/taxi

Men roligast matupplevelser får man i bergen eller mitt i mitten av ön. Lite i ingenstans. Oavsett är Mallorca fantastiskt.

Svar på tråden Bra restauranger nära Alcúdia?