Tagit över föräldrahemmet
Hej!
Jag har ett djävulskt problem just nu!
Har precis flyttat ut till mitt föräldrahem (gård) med min familj som består av sambo och tre barn, ( 5 år, 2 år och nyfödd). Detta gjorde vi då mina föräldrar är lite till åren komna och inte riktigt orkar sköta om det som hör en gård till. Jag är enda barnet och det kommer nog skrivas över som gåva. Men mina föräldrar bor fortfarande kvar i en liten stuga på gården trots att de har en lägenhet i samhället som ligger cirka 5 kilometer härifrån.
Min sambo mår inte bra av detta då hon inte riktigt klarar av att ha de så nära inpå. Barnen tycker det är skitkul att ha sin farmor och farfar nära. Jag vet inte hur jag ska göra då jag alltid vetat att jag ska ta över gården en dag som min pappa är har bott nästan hela sitt liv på och byggt upp "till mig". Min sambo är nära att flytta härifrån och jag går i bitar. Helst skulle jag vilja att mina föräldrar kunde inse att vi vill vara ifred, men det lutar åt att jag måste köra iväg dom själv. Vill absolut inte splittra min familj på grund av en sån här skitsak men vill heller inte vara bitter ovän med min pappa. Men måste jag välja så väljer jag ju min egen familj såklart!
Är det någon som har upplevt/upplever samma problem?
Tacksam för hur jag ska göra.