Är detta diskriminering mot deltidsanställd el ok?
Idag fick vi mejl om att alla får gå kl 15 istället för 16 från jobbet dvs företaget bjuder på en tim. Eftersom jag jobbar 90% och enl schemat går jag 15:10 så då frågade jag min chef om jag kan gå runt 14:15 men då skrattade hon på skoj o sa ”don´t push it” o sen inget mer (det var inte på nåt elakt sett vill jag förtydliga). Med andra ord är detta en förmån för alla andra utom jag? Tyvärr är det bara jag som jobbar deltid (just nu). Är inte detta verkligen ok? Jag kan tillägga att jag skrev upp en senare tid i min flexrapport för jag anser att jag också bör få ta del av förmånen nu när jag inte fick gå tidigare (fast det var lugnt på jobbet). Liknande incidenter har hänt ett fåtal gånger tidigare då jag som deltidsanställd känner mig frågade vad som gäller för mig. Känner mig som minimerad när det blir så här.... Jag presterar minst lika mycket under min arbetstid som de heltidsanställda, om inte mer eftersom jag tar färre raster..... Nån som har varit med om nåt liknande eller har någon åsikt om detta?