Anonym (Välja vilken?) skrev 2013-07-09 19:03:40 följande:
Berätta, vad hände?
Jag satt med min familj och åt buffé på båten. En man och en kvinna satt några bord längre bort och var väldigt högljudda, de drack rejält och betedde sig illa. Ingen personal gick fram till dem och sa till, men folk glodde på dem eftersom de var så berusade. De verkade bråka med varann dessutom. Men de satt ju långt bort så inte brydde jag mig mer än att jag tänkte att några vakter borde anlända.
Jag och min man hade med oss ett litet barn på ett år så vi turades om att hämta mat. Jag gick till matkön. Jag står i mina egna tankar och väntar på att det ska bli min tur när jag helt plötsligt får en REJÄL smäll i ryggen!!! (hade ett blåmärke efteråt.) Där står den berusade kvinnan och hon fortsätter att försöka slå mig samtidigt som hon skriker något som inte går att höra (hon sluddrar). Jag backar snabbt och några män i kön går emellan. Helt chockad går jag och sätter mig vid mitt bord, maken hade sett händelsen men kunde ju inte lämna barnet. Jag förstod ju ingenting, men såg att kvinnan gick och satte sig vid sin karl igen. Jag gick till en servitör och berättade vad som hänt och bad honom kalla på vakter, kvinnan var ju farlig för andra! Men vi åt färdigt och inga vakter kom.
När jag ska gå från restaurangen kommer det folk fram till mig och börjar prata om att kvinnan talat med mannen högt och ljudligt om att hon skulle slå ihjäl mig. Det kändes lite läskigt, hade ju aldrig sett kvinnan ens. Det samlades mer och mer folk runt mig och sa samma sak, personalen på båten vid ingången kom också fram och frågade vad som hänt. Vi lämnade restaurangen efter att ha uppgett vårt hyttnummer och gick till vår hytt. Resten av resan kändes kymig som sjutton, inte för min egen del med jag hade ju mitt lilla barn med mig. Som tur är såg jag inte paret något mer under kryssningen.
Dagen efter, måhända två dagar efter ringde jag till Viking Line och undrade hur allting rett ut sig och om jag skulle vittna på ngt sätt mot kvinnan. Jag ville också bli kompenserad för att jag faktiskt inte fått njuta av resan, det här hände på utfarten och i princip hela resan var förstörd.
Gissa vad? De hade aaaaaaaaaalidrig hört talas om detta. Var heller inget att diskutera....
Ja, jag skulle kunna ha vänt mig till KO eller nåt - men som stressad småbarnsförälder så prioriterade jag inte det. Däremot varnar jag allt och alla för Viking, så beter man sig inte mot en kund!