• Blume

Vad göra åt rynkor under ögonen (om man är ung)?

Eller rättare sagt, finns det något att göra? Jag har inte använt min flytande foundation under ögonen sedan jag blev rynkig där för några månader sedan, men rynkorna har ju inte försvunnit för det.

Känns lite smått orättvist med tanke på att jag alltid har använt sparsamt med smink och inte ens har haft min 25:e födelsedag!

• Svar på tråden Vad göra åt rynkor under ögonen (om man är ung)?
  • Rådjur

Hur gammal är du ?
    Hur ser rynkorna ut ? (Har du någon bild?)

• WindNfire

Köp Xyloproct på apoteket som är en bedövningssalva med xylocain i mot hemorrojder :) inte för att jag vet hur nyttigt det är för huden under ögonen men jag brukar använda det i akutfall och när jag vaknar med påsar under ögonen eller ser trött ut, och jääklar vad rynkorna försvinner haha:)

• Blume
    Rådjur skrev 2013-07-10 03:37:10 följande:
    Hur gammal är du ?
    Hur ser rynkorna ut ? (Har du någon bild?)
    Här:

i.imgur.com/LTBO6LU.jpg

Fast det ser sämre ut i verkligheten, mörkare/rödare mot hyn i övrigt.
    Rådjur skrev 2013-07-10 03:37:10 följande:
    Hur gammal är du ?
    24
  • Rådjur

Hmmm ser faktiskt ej RYNKOR på dig! Däremot lite svälld hud/"påse" under ögat typ.

Hur ser dina sömnvanor ut? Vad har du testat mot "rynkorna" ?

Jag är själv 21 - och märkte att jag fick lite "streck" under ögonlocken när jag var 20. Innan det var jag HELT slät där. När jag tittar på människor i min ålder så ser jag dock att ALLA har nån form av veck under ögonen... Det verkar mänskligt. T.o.m barn kan ha det!

Däremot tror jag man kan tänka på att förebygga rynkor under ögonen i framtiden, om man vill. Menar då genom att använda ögonkräm, solskydda huden, bära solglasögon när det är väldigt soligt ute osv.

• Blume
    Rådjur skrev 2013-07-10 12:54:10 följande:
    Hmmm ser faktiskt ej RYNKOR på dig! Däremot lite svälld hud/"påse" under ögat typ.

Hur ser dina sömnvanor ut? Vad har du testat mot "rynkorna" ?

Jag är själv 21 - och märkte att jag fick lite "streck" under ögonlocken när jag var 20. Innan det var jag HELT slät där. När jag tittar på människor i min ålder så ser jag dock att ALLA har nån form av veck under ögonen... Det verkar mänskligt. T.o.m barn kan ha det!

Däremot tror jag man kan tänka på att förebygga rynkor under ögonen i framtiden, om man vill. Menar då genom att använda ögonkräm, solskydda huden, bära solglasögon när det är väldigt soligt ute osv.
    Det är de vertikala linjerna under ögat, ser ganska fina ut på fotot men är mer framträdande i verkligheten. Försöker vara mer försiktig numera, även om jag tycker att jag var försiktig tidigare också!
  • Rådjur

Jahaaaaaaaa NU märkte jag dom små linjerna, dvs. när jag kollar väldigt nära på datorn :pp Kollade tidigare på mobilen!

Jag tycker ej dom ser ut som något åldersrelaterat, utan typ torrhet! Tror det hjälper att hålla huden under ögonen insmord ofta, för om den är torr bildas det lättare veck typ. 

• Blume

Blir mycket salva från och med nu!

• Blume

Går det att få bort dessa rynkor permanent, genom att tex smörja?

• Rådjur
    Blume skrev 2013-08-03 14:25:37 följande:
    Går det att få bort dessa rynkor permanent, genom att tex smörja?

Om man kan sudda bort dom helt vet jag faktiskt inte, det får du nog fråga hudläkare om - men om dom beror på torrhet så tror jag du kan göra det bättre genom att använda ögonkräm varje dag.
    Jag tycker inte dom ser ut som "rynkor" alltså, utan bara en viss sorts hud - inget fult/dåligt med det. 
  • fannylarsson
    Blume skrev 2013-07-09 19:21:14 följande:

Eller rättare sagt, finns det något att göra? Jag har inte använt min flytande foundation under ögonen sedan jag blev rynkig där för några månader sedan, men rynkorna har ju inte försvunnit för det.

Känns lite smått orättvist med tanke på att jag alltid har använt sparsamt med smink och inte ens har haft min 25:e födelsedag!

www.e-dermastamp.se hjälpte mig
  • StefanLundqvist

Rynkborttagning under ögonen! 
    Jag köpte en elektronisk dermastamp för 1 månad sedan och har använt den under ögonen och i ansiktet generellt! efter ett par behandlingar försvann alla rynkor, verkligen en jättepraktisk maskin. jag köpte den på www.e-dermastamp.se och rekommenderar verkligen att ni köper en sådan om ni lider av hudåkommor! 

Svar på tråden Vad göra åt rynkor under ögonen (om man är ung)?