DrMupp - visserligen var det bara en pommes men det ÄR viss skillnad på mariekex o saltad, friterad pommesfrites..
Skillnaden består ju i att en femmånaders njurar inte kan ta hand om saltet på rätt sätt..
Nu lär det ju inte vara ngn fara med ett enda pommesfrites men det kan ju vara bra att informera farmor om saken om hon ngn gång skall vara barnvakt...
Sen TS håller jag med Pissenisse - alla tänker inte likadant.
Min svärmor gjorde även hon en hel del övertramp (o nu förmildrar jag det väääldigt mkt), men en av anledningarna är att det helt enkelt var andra kostråd (och råd överhuvudtaget) när hon själv var nybliven mamma.
Att det funnits på nya råd o rön - som vi nyblivna föräldrar kan på våra fem fingrar idag - betyder ju inte att alla har gottat ner sig o läst på om...
En nybliven förälder läser ofta om allt, sätter ribban ganska högt o förväntar sig/tar för givet att alla andra skall veta om vad som numera anses bäst.
Men så är det ju inte..
Mitt råd till dig TS är att ha det i minnet ett bra tag framöver - för svärmor kommer göra fler saker du inte anser ok...
Om hon gör det för att medvetet ignorera er vilja - då skall ni ta ett allvarligt snack med henne.
Men chansen är stor att hon gör det för att hon inte tänker på samma vis angående vad som är bäst för ett barn som ni gör. Men det hon gör - gör hon för att hon älskar ert barn... Mer än vad många människor någonsin kommer älska barnet..
Glöm inte det...
Jag o svärmor har haft många konflikter, men jag har "lärt" mig att hon inte gör saker för att vara elak mot mig eller att det inte är hennes sätt att utesluta mig, nonchalera mig eller visa att hon inte anser mig lämplig som mamma.. Utan det blir så för att hon tänker annorlunda.
Dock vet jag en sak säkert - hon älskar min son mest av allt i hela världen - och skulle ALDRIG göra ngt för att skada honom medvetet.. Tvärtom skulle hon ge sitt liv för honom om det var nödvändigt,.
Ngt vi ofta glömmer när det skär sig med svärmor angående sånt här....