Rippling efter bröstförstoring, måste ta bort implantaten!!!
Var igår på konsultation gällande mina bröst! Gick åter till samma klinik där jag för snart 6 år sen satte in 535cc i vadera bröst, men nu två barn senare, två amnigar senare och en större viktnedgång- ser mina bröst jättekonstiga ut!!! Visste inte innan idag att det kallades Rippling! Min läkare förklarade för mig att då jag fött och ammat två barn samt med så lite underhudsfett som jag har nu, är min bröstvävnad och hud så otroligt tunn och detta kan inträffa! Hon sa att om jag valde att göra nånting åt det här, så var jag tvungen att skaffa mindre (mkt mindre!) implantat, 300cc! Och så hade jag två val! -
*Ta ut implantaten, sätta in nya och göra ett lyft samtidigt! Vilket skulle ge ankar-ärr! (vill inte!) eller...
*Ta ut implantaten, låta brösten och vävnaden vila och dra ihop sig själv, under 3 månader! Sen återkomma och sätta in nya!
Det sista är vad hon rekommenderar och tror kommer ge bäst resultat då huden samt vävnaden i brösten får tid att dra ihop sig utan implantat i... men grejen är att tanken på att gå omkring bröstlös i 3mån skrämmer mig!!! Har haft bröst förstoring sen 18års ålder, (gjort 2st) nu är jag 32 år. Någon med liknande situation??? Behöver höra era historier... Hur ser det ut när man avlägsnar så stora implantat och går utan? Är rädd att detta ger mig en ordentlig känga på självförtroendet! Kommer jag kunna se mig själv i spegeln? En sak är i alla fall säker- nån gång måste jag göra om dem, och bättre nu än när jag är 40+... och helt ärligt, det ser jättekonstigt ut, det är inte som jag överdriver! Det är heller inte särskilt sexigt... Är ensamstående och så småningom vill man ju träffa nån och känna sig bekväm att visa sina bröst!
Denna rippling har jag haft nu i ca ett halvt år, innan älskade jag min bröst, har känts som de perfekta brösten men nu är de alldeles buckliga :( Men tanken på att se ett par toma påsar hängandes på bröstkorgen i 3 månader... Kommer de nya mindre brösten sen va värt allt, kanske blir skitsnyggt eller tänk om jag ångrar mig....?