• mie79

syntocinon spray

Hej! Någon som har erfarenhet av långvarig användning av syntocinon nässpray? Jag har en dotter på 3 mån, amning har funkat fint tills nu- nu strejkar utdrivningen pga stress och jag måste ta sprayen före amning. Men hur länge kan man hålla på med det? Min bvc sköterska sa bara att jag kunde ta den före amning och gå över till ersättning om mjölken sinade (vilket den då verkade göra). Men nu tror jag att jag har mjölk så det räcker och jag vill ju helst amma. Känner mig så nere över att det inte funkar naturligt längre..
    Någon som har erfaenhet av att amma mha syntocinon en längre tid?

• Svar på tråden syntocinon spray
  • Kofot

Jag har använt syntocinon med varje barn. Nr 1 ungefär 4 månader, Nr 2 2 månader och Nr 3-4 3 månader.

• lnflrmn

Jag behövde lite hjälp jag med! Tänk bara på att varje spray bara håller i en månad.

• mie79
    Kofot skrev 2013-07-10 13:07:39 följande:
    Jag har använt syntocinon med varje barn. Nr 1 ungefär 4 månader, Nr 2 2 månader och Nr 3-4 3 månader.
    Vad skönt å höra, då ska det ju vara ok att ta en längre tid!  Tog du vid varje amning? Jag började med bara ibland nu tar jag nästan varje gång.
  • mie79
    lnflrmn skrev 2013-07-10 13:20:11 följande:
    Jag behövde lite hjälp jag med! Tänk bara på att varje spray bara håller i en månad.
    tack för tips! Min lilla äter ofta så misstänker att den tar slut snabbare ändå.
  • sinkadus112

Syntocinon helt slut på apoteket och finns ej längre att beställa. Finns det ngn annan spray som man kan ta?!

Svar på tråden syntocinon spray