• musiktjejen

Foglossning redan (v. 16)?

Är gravid i vecka 16 med andra barnet och har börjat få ont i svanken, strax ovanför skinkorna. Det molar när jag sitter ner och gör ont när jag reser mig från sittande eller liggande. Känner även av det när jag går men då är det inte lika smärtsamt. Jag brukar inte ha problem med ryggen så jag kopplar verkligen ihop detta med graviditeten.

Har kontorsarbete och sitter mest ner (trots att jag har höj-sänkbart skrivbort) för jag blir så matt när jag står stilla mer än några minuter.

Sedan har jag redan börjat känna av sammandragningar (svaga och smärtfria) på kvällarna. Det kände jag med andra barnet också fast kanske från vecka 20 så det har också börjat liiiite för tidigt för min smak.

Börjar bli orolig att den här graviditeten inte kommer att bli så enkel.

• Svar på tråden Foglossning redan (v. 16)?
  • liteavvarje

Jag fick foglossning och sammandragingar tidigt. Redan i vecka 18 blev jag sjukskriven 50% pga foglossning, och i vecka 21 blev jag sjukskriven helt. Och nej, det är inte enkelt men det är bara att bita i det sura äpplet..

• LH89

fick foglossning med första barnet i v.12 och med andra har det redan börjar smyga sig på och jag är i v.9

• musiktjejen

Skönt att man inte är ensam men jag hoppas verkligen att det ger med sig. Läste någonstans att man kanske har ondare pga att livmodern växer så snabbt nu (vilket jag känner) så jag hoppas på att det är anledningen.

Har ju en 3-åring att orka ta hand om också liksom

• LH89
    musiktjejen skrev 2013-07-10 18:32:32 följande:
    Skönt att man inte är ensam men jag hoppas verkligen att det ger med sig. Läste någonstans att man kanske har ondare pga att livmodern växer så snabbt nu (vilket jag känner) så jag hoppas på att det är anledningen.

Har ju en 3-åring att orka ta hand om också liksom
    vet hur du känner, jag ligger däckad i graviditetsillemånde och har en 2.5 åring som inte går på förskolan ännu.
  • Emmeliesnith
    musiktjejen skrev 2013-07-10 12:32:16 följande:
    Är gravid i vecka 16 med andra barnet och har börjat få ont i svanken, strax ovanför skinkorna. Det molar när jag sitter ner och gör ont när jag reser mig från sittande eller liggande. Känner även av det när jag går men då är det inte lika smärtsamt. Jag brukar inte ha problem med ryggen så jag kopplar verkligen ihop detta med graviditeten.

Har kontorsarbete och sitter mest ner (trots att jag har höj-sänkbart skrivbort) för jag blir så matt när jag står stilla mer än några minuter.

Sedan har jag redan börjat känna av sammandragningar (svaga och smärtfria) på kvällarna. Det kände jag med andra barnet också fast kanske från vecka 20 så det har också börjat liiiite för tidigt för min smak.

Börjar bli orolig att den här graviditeten inte kommer att bli så enkel.
    För mig började de redan i vecka 14 med foglossningar och sammandragningar jag va säker på att de va ett missfall men de va de ikke! Och min graviditet blev inte alls enkel jag blev sängliggandes från vecka 28 kunde knappt gå för mitt becken glappade så fruktansvärt:( men jag hoppas de går bra !
  • Hallonfrossa

Jag känner av min foglossning nu ganska så mycket och då är jag ledig och mest hemma och tar det lugnt, är bara i vecka 11 så jag vet att detta kommer bli tufft, jobbar i vården och gå och lyfter mm mycket hela dagarna.
    Med andra barnet hade jag TNS från sjukgymnasten, testa det och bälte.

Hoppas det inte blir allt för jobbigt för dig
    Stor kram. 

• Melindrha

Min foglossning började oxå tidigt i vecka 15 har varit sjukskriven 100% sen juni.

• lotie

Jag är gravid med nummer 2 och har nu i v.5 foglossning och är livrädd jag ska behöva bli sjukskriven igen. Med ettan blev jag det i V8 pga hypermesis sen blev det foglossning v.16 med kryckor och sen rullstol!, börjar jobba på måndag och jobbar på sjukhuset och går jättemycket!

• musiktjejen

Hej! 
    Har inte skrivit på länge men min foglossning kommer och går. Vissa dagar har jag riktigt ont för att sedan få vila i några dagar (och bara känna av det lite grann). Fortsätter det på det här viset så är det absolut hanterbart! Jag kan inte gå i platta skor eller ta några långpromenader men det är ju överkomligt.
    Är i vecka 23 nu.

• Diche79

Hej tjejer!
    Jag är gravid med första barnet, v 31 nu.

För ca 3-4v sen så började jag får rejält ont på höger skinka.
    Så fruktansvärt ont så jag kunde inte ta mig i/ur sängen själv, kunde inte duscha själv, inte ta på mig kläder själv!
    Det var det värsta jag nånsin varit med om!

Läste på nätet att akupunktur har hjälpt ganska många, eftersom träning+bälte inte hjälpte mig så tänkte jag att det är värt ett försök.
    Efter bara 2behandlingar så var jag mkt bättre. Även om jag hade ont än så kunde jag klara mig hyfsat utan min sambos hjälp!
    Nu har jag varit iväg på 6st behandlingar, och nästan all smärta är borta!

Så jag kan verkligen rekommendera er att prova på akupunktur!  Jag är så glad att jag gick iväg, nu har jag
    bara en tung mage som konstant är i vägen som största problemet :)

Svar på tråden Foglossning redan (v. 16)?