• Bamsan

Jag vill ha en påse tillfällig infertilitet att dela ut

Syskonförsök (ivf) nummer fyra misslyckad... Vi får inga till frysen, våra embryo går inte att frysa. Två år har gått sedan starten pga cystor, operationsköer och väntetider. Börjar misströsta, börjar få panik, börjar bli riktigt panka, börjar bli bittra, börjar bli trötta på glada tillrop och smarta tips. Idag känns livet orättvist. Idag vill jag ha en liten påse tillfällig infertillitet att dela ut. Idag önskar jag att alla fick uppleva sorgen över att det inte tog sig, rädslan för att det kanske aldrig gör det och oron över att ens tillgångar kanske inte är stora nog...

• Svar på tråden Jag vill ha en påse tillfällig infertilitet att dela ut
  • FruNyfiken

Jag kan förstå att du känner dig besviken och frustrerad. Men jag har väldigt svårt att förstå att du önskar andra det! Att andra kan få barn gör inte att du inte får det! Jag har fått missfall, är du glad nu?

• viseversa

Jaha? Sorry men varför vill du att andra
    ska råka ut för samma sak? Sen är det så att folk inte bryr sig nämnvärt om ni kan få barn eller inte eller hur dyrt det är för er. Tyvärr tänker alla på sig själva i första rummet.

• karet

Jag förstår hur du menar.
    Du vill att andra ska förstå och även de få känna känslan som du bär med dig jämt.
    Inget konstigt alls.

• Bamsan

Det var dumt. En mörk tanke i en mörk stund. En önskan om förståelse. Önskar ingen illa. Ber om ursäkt.

• Balou

TS jag kan också förstå din känsla. Särskilt när folk, förmodligen utan att mena det, får mig att känna att min syskonlängtan skulle bottna i att mitt första barn inte skulle vara tillräckligt. Att det inte räcker med ett barn och att jag inte uppskattar barnet tillräckligt. För det är ju precis tvärtom, jag älskar mitt barn så oerhört mycket och jag längtar efter att få känna den obeskrivliga kärleken för ännu ett barn eller två. Jag längtar efter att få ge mitt barn ett syskon, eftersom jag själv är så otroligt glad att jag har ett.

Jag kan ofta bli bitter över att andra människor så lätt blir gravida, särskilt de som inte ens vill ha eller kan ta hand om ett barn. Alla de som tar bort sina oönskade barn. Och de som skuldbelägger mig för min barnlängtan. Folk som själva inte upplevt svårigheten i att bli gravid förstår inte vilken oerhörd sorg det innebär.

• Baby1112

Det är väl ingen konstig tanke. Man önskar inte andra olyckan i sig, man vill bara att de ska få känna hur det känns. Om än så bara för en liten stund.

Kram till dig TS!!!

• Solrosens

INGEN, INGEN kan förstå som själv inte varit där. Så jag förstår hur du menade! Att ens för en liten stund förstå dig och alla andra i liknande situation!

• Coruscant

Tycker ändå det blir fel att önska andra något illa för att de ska förstå. Det tog tid för mig att få barn, men under tiden älskade jag mina vänners och släktingars barn och graviditeter - jag gladdes med dem och lånade gärna de små att gosa med. Min längtan var positiv och jag förberedde mig mentalt på att bli förälder - eller inte. Det finns ju andra liknelser - och man måste ju kunna förstå varandra även om ens erfarenheter inte är exakt lika.

Svar på tråden Jag vill ha en påse tillfällig infertilitet att dela ut