• majsa88

Bli gravid efter att ägget har släppt??!

hej !
    jag hade sex 2 dagar innan ÄL då jag inte hade äl flytningar, alltså på dag 15. på dag 17 fick jag rikligt med äl flytningar runt 18.00 tiden, och fick en kraftig smärta i äggstocken runt 22.00 tiden.

Brukar ha så ont när ägget släpper, då jag vet att ägget har släppt. men vi hann inte ha sex förrens kl 00.00 alltså vid midnatt.
    min fråga är: kan spermierna ha levt kvar i mig då jag hade sex två dagar innan utan ÄL flytningar? och kan spermierna ha nått upp till ägget 4 timmar EFTER att ägget har släppt?

kan någon vara snäll o svara och som har blivit gravid efter att ägget har släppt? hade varit tacksam :)

• Svar på tråden Bli gravid efter att ägget har släppt??!
  • Dimitra
    majsa88 skrev 2013-07-10 13:16:45 följande:
     kan spermierna ha levt kvar i mig då jag hade sex två dagar innan utan ÄL flytningar? och kan spermierna ha nått upp till ägget 4 timmar EFTER att ägget har släppt?
    Ja, och ja

Spermierna brukar klara att vänta i tre dygn på att ägget ska lossna. Ägget självt är befruktningsdugligt ett dygn ungefär.
    The Dimitra universe.
  • majsa88

så spermierna kan leva i 3 dygn utan att jag hade äl flytningar då? för jag hade inga äl flytningar 2 dagar innan. bara just på ägglossningsdagen konstigt nog.

okej vad skönt att höra, men vissa säger att ägget lever VANLIGAST i 6 timmar efter att det har släppt, o i vissa fall 12- 24 timmar. för om det är 6 timmar så är det ju kört för mig :(

• Dimitra

Bara för att ÄL-flytningarna inte rinner ut betyder det inte att du är utan där det behövs som mest

De första spermierna anländer efter ca 45 minuter. De är snabba smårackarna

The Dimitra universe.
  • majsa88
    Dimitra skrev 2013-07-10 13:26:49 följande:
    Bara för att ÄL-flytningarna inte rinner ut betyder det inte att du är utan där det behövs som mest

De första spermierna anländer efter ca 45 minuter. De är snabba smårackarna

har grävt för o hitta äl flytningar, har inte haft de på 4 månader, har t.om pillat på tappen flera gånger per dag för o hitta äl flytningar, vilket jag inte gjorde. den enda gången jag såg äl flytningar var då på dag 17 på själva ägglossningsdagen. kan de simma upp ändå o leva utan äl flytningar?

45 minuter? det låter lovande, vissa säger 3 timmar upp till flera dygn. man blir förvirrad av alla dessa olika information. FAN att jag inte hann ha sex exakt då jag såg äl flytningarna, fan fan fan. vill så gärna få ett plus :(
  • Dimitra
    majsa88 skrev 2013-07-10 13:31:32 följande:

FAN att jag inte hann ha sex exakt då jag såg äl flytningarna, fan fan fan. vill så gärna få ett plus :(
    Om du absolut INTE ville bli gravid. Skulle det vara en bra preventivmetod att sexa på de högfertila dagarna även om du undvek de få timmarna när det rann ÄL-sekret?

Nej, just det Cool
    The Dimitra universe.
  • majsa88
    Dimitra skrev 2013-07-10 13:35:51 följande:
    Om du absolut INTE ville bli gravid. Skulle det vara en bra preventivmetod att sexa på de högfertila dagarna även om du undvek de få timmarna när det rann ÄL-sekret?

Nej, just det Cool

hahaha nee det har du allt rätt i damen Flört ååh.. man hoppas ju. är du duktig på tempning? ägget lossna ju runt 22 tiden på söndagen så jag hade ägglossning då hela måndagen ungefär. men mitt temp är fortfarande lågt, ligger på 36, 6. ska inte det ske en höjning? vissa säger 1-2 dagar efter ägglossning för man förhöjt temp, idag har det ju gått 3 dagar, kan det ta längre tid än så?
  • Fru Karlsson

Tror det är ganska liten chans det blivit nåt.Har inte funkat för oss...Spermierna lever bara 12-24 tim efter.
    Sex varje dag för bästa chanser! Prova äl tester så kan du ha mer koll på äl och höjningen.Har du då sex varje dag också så kan du inte missa.

• majsa88
    Fru Karlsson skrev 2013-07-10 13:45:58 följande:
    Tror det är ganska liten chans det blivit nåt.Har inte funkat för oss...Spermierna lever bara 12-24 tim efter.
    Sex varje dag för bästa chanser! Prova äl tester så kan du ha mer koll på äl och höjningen.Har du då sex varje dag också så kan du inte missa.

neeej, faaan. man får ju olika information, vilket ska man tro på? jo har haft äl stickor också och det ger utslag då jag själv känner aatt ägglossningen är dags. FAAAN, trodde verkligen det skulle bli nått denna månaden :(
  • majsa88

fiins det ingen som har blivit gravid så de har haft sex efter att ägget har släppt? alltså under ägglossningsdagen men några timmer efter att ägget släppt?

Svar på tråden Bli gravid efter att ägget har släppt??!