• Född7710

November mammor i V-ås?

Hej!
    Nyfiken på om det är fler som ska föda i november i västerås? Har bf 25/11, är 35 år och väntar mitt andra barn.  

• Svar på tråden November mammor i V-ås?
  • ElinRK

Vet inte om jag räknas in här riktigt..
    Är beräknad 2 december och bor 7mil utanför västerås, i fagersta. :) 

• Jopsiho

Hej!! Jag är 32år och väntar mitt andra barn BF 8/11. Jag bor lite utanför Västerås. "Född7710"? Hur gammal är ditt första barn? Jag har en liten kille på 4 1/2 år.

• Född7710

Hej. Har inte varit inne på länge, Min dotter fyllde 6 år idag så det blir några års skillnad. Hennes pappa lämnade oss när hon bara var ett år så det här barnet är med en ny underbar sambo. Mår ni bra alla? Själv har jag foglossning, vissa dagar värre än andra, och en del sammandragningar.

• ElinRK

Vad härligt att du har en sambo nu som verkar vara bättre. Foglossning är ju ingen höjdare. Har du provat med bälte? Själv går jag in i v. 27 (26) på tisdag och mår jätte bra. Förutom en enorm trötthet som kommit, småsmärtor i livmodern och en fruktansvärd ryggvärk. Födde förtidigt sist så nu hoppas jag att lillen stannar kvar tiden ut. Även jag har en ny sambo som jag väntar barnet med. Har en son på 3 år vars pappa inte är så väldans delaktig. Känns bra och mer tryggt den här gången :)

• EmeRos

Hej!
    Här är en till blivande tvåbarnsmamma i Västerås. Har en 3-årig tjej och väntar vårt andra barn 6/11. Så nu är jag i v 30!
    Är 35 år, gift och arbetar som socionom.
    Låter jobbigt både med foglossningen och ryggvärken. Själv mår jag bra, förutom en ihållande huvudvärk sen nån vecka tillbaka. (Hade samma bekymmer när jag väntade dottern för tre år sen och då höll den i sig i ca 2 mån)
    Kul att få lite kontakter nu inför kommande föräldraledighet

• Född7710

Hallå igen :)
    Jag har precis fått bälte som jag ska prova idag och om en vecka testar jag akupunktur. Hoppas på att det ska hjälpa mot de onda fogarna.
    Förra veckan testade jag på gravidyoga som jag tyckte var bra. Ska tillbaka på onsdag. Har ni testat detta? Kul att träffa andra gravida både på yogan och här :)
    Emeros: Ihållande huvudvärk låter mindre trevligt, hoppas det blir bättre.
    Själv pluggar jag sista året på mdh (till beteendevetare) och jobbar extra.  

• EmeRos

Men då tror jag att vi kanske får på samma yoga i onsdags!! Vid polishuset? Verkade bra tycker jag också. Det var jag som låg längst fram till vänster på rosa madrass (om det säger dig nåt...
    Gick profylax förra graviditeten och jag tror att yogan också är ett bra komplement till smärtlindring. Gillar tanken på att kroppen och bebisen vet vad den ska göra!
    Hoppas bältet och akupunktur kan hjälpa mot fogarna!

• Född7710

Ja, då går vi på samma. Då måste du varit där igår också? Låg du längst fram i mitten med rosa matta? Jag låg snett bakom på höger sida :) Men då kanske vi ses nästa vecka.

• EmeRos

Ja det var jag Men hade ingen riktig koll bakåt, så jag vet inte riktigt vem som är du.
    Hur går det med fogarna?
    Och hur är det med er andra?

• BLATH

Hallå! Jag bor i Köping och är i v 35 nu. Har små barn sen tidigare. Hur fungerar ett sånt där bälte egentligen?

Svar på tråden November mammor i V-ås?