• Anonym (orolig)

Orolig mage efter blindtarmsoperation

Är 24 år och opererade akut bort min blindtarm för några månader sedan.
    Den hade inte spruckit men var infekterad. Innan detta har jag haft problem med klumpkänsla i halsen väldigt ofta.

Började äta Omeprazol och märkte en förbättring i halsen.
    Direkt efter min operation hade jag ingen aptit i en vecka och var rejält förstoppad, tog lite ricinolja och det släppte. Nu har det gått ungefär 2-2,5 månad sedan operationen men har varit lös och orolig i magen ända sedan dess. Ibland halvlös, ibland vanlig men ofta lös. Får ofta gå på morgonen, i dag var avföringen typ flytande i toaletten. Innan allt detta behövde jag bara göra nummer två ca varannan eller tredje dag.

Börjar bli jätte orolig att det är någon cancer som spökar =/
    Har ni några råd? Kan ju inte ta såhär lång tid att återhämta sig och komma i balans efter en sådan operation väl?

• Svar på tråden Orolig mage efter blindtarmsoperation
  • Latja

Opererade bort blindtarmen i torsdags och först gick jag inte på toa på tre dagar sen startade det helt ok men nu har jag varit väldigt lös i magen de senaste 2-3 dagarna. Läste någonstans att det tydligen inte är helt ovanlig att magen är i olag efter en operation men visst blir man orolig!

• Anonym (Också)

Jag opererade bort min blindtarm i november förra året med laparoskopi och hade jättemycket besvär med magen, Eller har fortfarande emellanåt. Både lös och hård och ont om vart annat. Inte kul, men jag är utredd och de hittade inget farligt.

Svar på tråden Orolig mage efter blindtarmsoperation