Kräsmagna varnas! - Svart/gul avföring
VARNING FÖR ER KRÄSMAGNA!
Jag har länge haft problem till och från med min mage. För några år sedan hade jag magkatarr.
Jag har "ont" i övre delen av magen (eller snarare som en väldigt intensiv olustig känsla), är illamående till och från, hård i magen och känner mig konstant hungrig. Sura uppstötningar till och från med halsbränna som följd, främst på kvällarna. Har vaknat några nätter av dessa uppstötningar och varit tvungen att gå och kräkas för att kunna svälja mitt saliv och ens kunna andas. Det som fick mig att reagera kraftigt för några dagar sedan var att min avföring var kolsvart.
Allt detta kan tyda på magsår, det vet jag. Mjölk och kokt mat lindrar det värsta suget i magen och illamåendet, men det håller så klart inte i långa loppet.
Det som däremot gör mig lite konfunderad är att färgen på min avföring varierar mellan att vara kolsvart eller att vara väldigt väldigt gul. Det svarta förstår jag kan bero på blod högre upp i tarmen, men att det ibland också är gult - vad innebär det?
Den kända bruna bajskorven finns inte i sikte, här bajsas det i AIK-färger... Någon som kan ge svar på vad detta kan betyda? Har läkartid först om ungefär 3 veckor och därför känner jag mig väldigt ivrig på att få höra från andra som haft/har liknande problem eller är kunnig inom bajset, så att säga. Framförallt på det här med vad färgen kan innebära. För jag har redan förstått, för länge sedan, att jag har magkatarr, eller ev. magsår.
Så, ni bajs-kunniga där ute, vad innebär det med en blandning av kolsvart och väldigt väldigt gult bajs?!