• Anonym (konstig?)

Är jag konstig som gillar att gå ut och gå sent på natten?

Jag gillar att vara ute och gå, speciellt sent på kvällarna/tidigt på morgonen, alltså allt mellan 22-05 på morgonen. Har en del sömnproblem och för mig hjälper det mkt att promenera. När jag sagt nått om det till vänner så har de reagerat lite konstigt(i mitt tycke). De verkar tycka det är Väldigt konstigt att vara ute och gå såna tider. Jag kan förstå det eftersom jag är kvinna (samt liten och smal) och jag antar att det inte är supersäkert att vara ute och gå sent själv. Jag är dock aldrig rädd när jag är ute, går inte på genom parker osv. Har hänt att jag till och med blivit erbjuden skjuts hem av polis (!) en gång så jag antar att det är fler som tycker det är konstigt att vara ute så dags..

Är det här väldigt konstigt beteende tycker ni? Tar jag en för stor risk genom att vara ute och gå sent?

• Svar på tråden Är jag konstig som gillar att gå ut och gå sent på natten?
  • Anonym (vandraren)

Älskar att vara ute på natten, luften, fukten, regnig höstnatt.... mmmm :) det var ett bra tag sedan sist nu...

• Anonym (.)

Hur stor risken är beror väl på var du bor och var du går. Jag tycker själv om det, men törs inte riktigt. Men kl 05 en vardag är det väl ganska säkert, då sover de flesta. Vid 03 en helgkväll är det nog värre..

• Anonym (???)

Det finns inget i detta som är konstigt..

• Annelie 76

Tidpunkten är härlig, gillar nätter. Särskilt fullmåne och frost, då ser det ut som nån strött diamanter överallt. Jag tycker det är konstigare att du inte kan sova än att du tar en promenad...

• Anonym (konstig?)
    Anonym (.) skrev 2013-07-10 22:46:57 följande:
    Hur stor risken är beror väl på var du bor och var du går. Jag tycker själv om det, men törs inte riktigt. Men kl 05 en vardag är det väl ganska säkert, då sover de flesta. Vid 03 en helgkväll är det nog värre..
    Bor centralt så jag går väl mest i stan och runtomkring. Undviker parker, tunnlar osv. Jag är rätt nojjig av mig så jag inbillar mig att folk tycker jag är skitkonstig.  
  • Anonym (konstig?)
    Anonym (???) skrev 2013-07-10 22:47:59 följande:
    Det finns inget i detta som är konstigt..
    Folk tycker det är konstigt eftersom jag är tjej, att jag borde veta bättre, att jag tar risker osv. 
  • Anonym (.)
    Solrosens skrev 2013-07-10 22:49:50 följande:
    Jag älskar det speciellt utomlands! Men vågar inte i Sverige :(
    Är det nån annanstans du vågar det?
    Anonym (konstig?) skrev 2013-07-10 22:51:24 följande:
    Bor centralt så jag går väl mest i stan och runtomkring. Undviker parker, tunnlar osv. Jag är rätt nojjig av mig så jag inbillar mig att folk tycker jag är skitkonstig.  
    Nej, inte ett dugg konstigt tycker jag. Det är helt underbart att promenera på natten, slippa möta folk utan bara känna lugnet.  Men jag har bara promenerat med sällskap, har en längre tid bott i en stad med hög brottslighet och då blir man nojjig av sig.

• Anonym (konstig?)
    Anonym (.) skrev 2013-07-10 22:57:33 följande:
    Är det nån annanstans du vågar det?

Nej, inte ett dugg konstigt tycker jag. Det är helt underbart att promenera på natten, slippa möta folk utan bara känna lugnet.  Men jag har bara promenerat med sällskap, har en längre tid bott i en stad med hög brottslighet och då blir man nojjig av sig.

Känns bara konstigt när polisen till och med "reagerat"(åker omkring ganska många poliser där jag bor). Kanske tar jag lite för mkt risker
Svar på tråden Är jag konstig som gillar att gå ut och gå sent på natten?