Förstoppning!!!! AKUT!!!!
Har försökt bajsa i 5dagar, och DET GÅR INTE!!!!det gör verkligen jätteont!!! HJÄLPPPP!! Får panik!! Har druckit 2koppar té men det hjälper inte!!
Har försökt bajsa i 5dagar, och DET GÅR INTE!!!!det gör verkligen jätteont!!! HJÄLPPPP!! Får panik!! Har druckit 2koppar té men det hjälper inte!!
Drick inte te, det gör dig mer förstoppad. Har själv lätt för att bli förstoppad. Min barnmorska gav mig tipset att äta tre kiwi om dagen. Du kan ha linfrön i filen om du äter det grovt bröd och mycket vatten och katrinplommon. Om du inte får igång magen så är mitt tips laktulos sött som attan men det hjälper på ett par dagar =) Lycka till!
Stackare testa på huskurer.. Googla och kolla vad som passar dig bäst.
Jag hade en hemsk förstoppning förra året. Det var så jobbigt så lider med dig. Jag försökte i timmar men det gick inte (hade då ätit citodon under ett par veckor). På tvn var det dessutom spännande.. En kompis var med i typ postkodsspelet (vad det nu heter) och annan var med i Bingolotto. Där satt jag på toan och skrek av smärta..
Jag sprang tillslut ner till Apoteket och köpte microlax. Körde in två stycken, låg i fosterställning på golvet och grät. Men ut kom det.. men det var svårt. Sjukanmälde mig dagen efter pga att jag var så öm :-P
Jag "tål" inte kaffe o tycker att det smakar rävgift, men funkar klockrent om jag behöver få igång magen. Det finns fiberpåsar som man tar i ett glas vatten (på apoteket) Lactulosen kan man blanda i naturell yoghurt f.a ta bort den värsta sötman.
Det här är fan den värsta jag har varit med om i hela mitt liv!!!! Är alldeles kallsvettig och kan knappt röra mig... Och det känns som att jag ska kräkas
Provade att äta en kiwi & ett glas apelsinjuice.. Och det hjälpte!! Har gått på toa och fått ut lite.. Men nu har jag fått jätteont i magen
Gå till apoteket och köp Klyx.
Hur går det? Har du varit på Apoteket? De har små tuber som man trycker in i där bak, glömt namnet. Tar Max 3 min sen är det bara att sing halleluja!
Microlax
Klyx är för amatörer. Kör på Laxoberal om du vill ha effekt som heter duga.