• Emeliexx

Röda prickar, vad är det??

Är det någon som har sett såna här prickar eller haft när ni varit gravida?? Jag har fått några på händerna och nu har jag till och med fått en i ansiktet :( 

Jag frågade en allmänläkare här på mitt jobb men hon visste inte vad det var.

Kan det vara blodkärl som brustit? Det är bara som en röd prick jämns med huden, kliar inte eller nånting men försvinner inte heller..

Min gravidblogg: www.kimelie.blogg.se
  • Svar på tråden Röda prickar, vad är det??
  • carro93

Har fått en sån på knogen, försvinner aldrig och kliar inte.. Vet dock inte heller vad det är.

• Carror

En kompis till mig fick de under graviditeten, över hela kroppen. Hennes syns fortfarande efter snart 3 år men dom har mörknat. 

• Carror

Får hoppas att de försvinner me tiden !

• Mammat3

Ja de påminner om de jag har men vet inte vad det är. Har nästan hela vänstra armen full och de kommer inte försvinna. Jag fick mina innan graviditeten så det kanske är nått annat för dej

• Sthlm27

Det är hormonutslag:) jag fick på överarmen o bröstet på båda mina grav. Dom försvann några mån ef förlossningen

• Emeliexx

Tack Sthlm27 det var skönt att höra! Inte så kul att ha på hela händerna och i ansiktet resten av livet ;) man får hoppas!

• Emmeliesnith
    Emeliexx skrev 2013-07-11 17:20:56 följande:
    Är det någon som har sett såna här prickar eller haft när ni varit gravida?? Jag har fått några på händerna och nu har jag till och med fått en i ansiktet :( 

Jag frågade en allmänläkare här på mitt jobb men hon visste inte vad det var.

Kan det vara blodkärl som brustit? Det är bara som en röd prick jämns med huden, kliar inte eller nånting men försvinner inte heller..

Jag har åxå sånna jag har med undrat vad d är jag har på magen och halsen 
  • Deniisen

Jag hoppas att jag har fel. Men det där ser ut som mina utslag. Jag är gravid i v 25 och har PUPPP(en typ av hudsjukdom som en del gravida får.) har haft det sen v 22 och det började som små röda utslag på insidan av ena låret. Nu har jag dom nästan överallt och det kliar så jag blir tokig.

Svar på tråden Röda prickar, vad är det??