• Nyponsol

Distansklotsar till Tvättbjörne skötbord?!

Jag har köpt ett Tvättbjörne skötbord till badkaret begagnat, ett sånt man fäller upp mot väggen. Problemet är att vårt badkar står en liten  bit ifrån väggen, ca 5cm, vilket gör att vi måste köpa extra långa distansklotsar som ska gå att köpa på de ställen som säljer Tvättbjörne skötbord. Jag mailade till Tvättbjörne och frågade om deras återförsäljare, men fick svaret att det enklaste och billigaste är att köpa dessa på ett byggvaruhus. Jag har kollat på såna på nätet men hittar inga som är extra långa.

Någon som har ett sånt skötbord och haft samma problem? Vart har ni köpt de där distasklotsarna i så fall?

• Svar på tråden Distansklotsar till Tvättbjörne skötbord?!
  • Linnna
    Nyponsol skrev 2013-07-11 20:28:51 följande:

Jag har köpt ett Tvättbjörne skötbord till badkaret begagnat, ett sånt man fäller upp mot väggen. Problemet är att vårt badkar står en liten  bit ifrån väggen, ca 5cm, vilket gör att vi måste köpa extra långa distansklotsar som ska gå att köpa på de ställen som säljer Tvättbjörne skötbord. Jag mailade till Tvättbjörne och frågade om deras återförsäljare, men fick svaret att det enklaste och billigaste är att köpa dessa på ett byggvaruhus. Jag har kollat på såna på nätet men hittar inga som är extra långa.

Någon som har ett sånt skötbord och haft samma problem? Vart har ni köpt de där distasklotsarna i så fall?

Hej
    Jag har precis samma problem som du och behöver distansklotsar. Hur löste det sig? Var kunde du köpa och hur blev det?
    Kanske någon annan här på familjeliv också haft samma problem och hur löste ni det?
  • Nyponsol

Jag letade förgäves i alla byggvaruhus och likanande. Tillslut kontaktade jag flera återförsäljare på nätet, och berättade mitt problem och frågade om de kunde få fram dem. De beställde distansklotsar och skickade hem till mig gratis! Jag var lite påstridig minns jag för att jag minns att det stod på någon leverantörs hemsida att det finna distansklotsar som tillbehör till skötbordet, och då är det ju deras uppgift att kunna sälja dem om det står så. Kolla runt och maila återförsäljarna så lyckas du säkert! Skötbordet står bra med dem!
    Egentligen skulle du dock lika gärna kunna köpa vanliga såna platsfötter eller vad de kallas och limma ihop två stycken mot varandra, för det är precis så de ser ut. Då limmar man de platta sidorna mot varandra. Förstår du hur jag menar?

• Nyponsol

Man behöver fyra stycken distansklotsar. Varje distansklots är två stycken plastfötter (bifogar en bild på en plastfot om du inte vet hur de ser ut) som är ihopsatta, typ ihoplimmade med "foten" mot varandra, dvs de platta sidorna mot varandra. Så man kan nog lätt fixa det själv genom att köpa åtta stycken plastfötter som säljs på byggvaruhus eller så, och limma med kontaktlim!
  • Linnna

Tack för ditt svar och tips! Vi löste det dock själva på ett annat sätt som blev bra och stadigt. Vi köpte dörrstoppar på Claes Ohlsson. De har ett hål i ena änden som passar och vi har limmat fast dem. Står mycket stadigt mot väggen. De finns i två olika längder så det kan ju funka för fler att prova detta och även om då avståndet till väggen är olika.

Svar på tråden Distansklotsar till Tvättbjörne skötbord?!