• ångest01

Hjälp mig med råd tack... Jobbig ångest.

Min dotter är 3 år, hennes pappa kommer från ett annat land och vi träffades på en semester för 4 år sedan. Var en ganska stormig relation med mycket bråk då vi bodde både i hans hemland samt i sverige, och för er som vet så är det inte lätt att starta ett nytt liv i ett annat land. Jag blev gravid tidigt och vi kom överens om att behålla barnet om vi flyttade till sverige. Jag tror aldrig jag var riktigt kär, det var nog mest att jag tyckte om honom osv.. Han ville bo i sverige men trivdes väl aldrig riktigt då han inte kunde jobba med det han ville, det var svårt med kompisar etc.. jag tänkte många gånger att "detta kommer inte hålla för alltid"...vi bråkade om så mkt och det kändes aldrig 100... men man hade bättre dagar ibland och kämpade lite till för dotterns skull.. i somras fick jag reda på att han varit otrogen några månader tidigare..fick reda på det på omvägar, så det var inget han tänkt berätta. Detta var inte första gången han ljög. Jag blev knappt ledsen utan kände nån konstig lättnad...."nu räcker det, nu har jag verkligen en anledning att göra slut.." gjorde inte slut direkt men av en slump träffade jag en kille några veckor efter och blev störtkär direkt.. vi kunde inte vara ifrån varandra. jag gjorde slut.... och fortsatte träffa min nya kille... mitt ex blev förkrossad. Han var troligtvis mer kär än vad jag nånsin varit.. det var aldig någon tvekan för mig, jag hade träffat mitt livs kärlek nu... Han var otroligt ledsen och arg i många månader efter.. sedan träffade han en tjej och säger sig må bra förutom att han inte kan träffa vår dotter ofta då han flyttat tillbaka.. vilket iofs är hans val.. dock bröt jag ihop fullständigt idag, med en ångest utöver det vanliga.
    "Har jag förstört min dotters liv? Har jag förstört hans liv? Han ville så gärna vara en familj.. Har jag gjort fel??" Tankarna bara snurrar... Vad ska jag göra? Innerst inne är jag så säker på vem jag älskar och att jag gjort rätt val men det är bara så sorgligt alltihop... Hjälp mig!

• Svar på tråden Hjälp mig med råd tack... Jobbig ångest.
  • MarinaT

Var rädd om din dotter! Det var ju han som valde att flytta tillbaka! Och du älskar din nya kille och han dig och din dotter gissar jag!
    Ditt ex behövde inte flytta tillbaka till sitt hemland utan kunde offra saknaden om kompisar etc. För sin dotter tycker jag!
    Jag tycker du gjorde ett rätt val! Man ska inte leva i en relation som man mår dåligt av det kanske hade förstört din dotters liv men är du lycklig så kan du henne ett lyckligt liv också!
    Alla förtjänar vi att bli älskade glöm inte det för det är vi värda! Och ingen trogen kvinna ska behöva förlåta otrogna män!
    De säger otrogen en gång otrogen alltid! Och det brukar stämma rätt bra!

Lycka till med allt!

Svar på tråden Hjälp mig med råd tack... Jobbig ångest.