• missy

gravid men fått lite blod i flytningarna?!!!

Ja, det är ju så att jag är gravid i v.5 nånstanns.. i dag fick jag ljusröda flytningar med liiiiiite lite blod i, nån droppe sådär. Sen slutade det nu på kvällen och är bara massa genomskinliga jätte geggiga flytningar, typ som när man har ägglossning! är pytte lite rosa i det fortfarande. Men min fråga är, är det någon som haft såhär? Bör man vara orolig?
    Har inte ont eller någonting, bara jätte trött..
    Men fortfarande så var det ju blod, och man blir ju lite orolig då. Dela gärna med dej om du haft liknande, känner någon som haft såhär, skriv hur det gick, hur du kände. Tack på förhand !! 

• Svar på tråden gravid men fått lite blod i flytningarna?!!!
  • HeddaSophie

Hej. Det är nog ingen fara. Ska va mer klart blod vid missfall. Jag hade lite bruna flytningar i v 9. (nu 11). Ringde till gynakuten och fick prata med en jätte bra person dom bokade in mig på närmaste gynmot. nästa dag för att det skulle kännas bättre. Ring dit!

• Tjej85

Hur har det gått sedan sist?

Jag är i vecka 7+2 (8) och fick blodstrimmor på pappret i måndags, tisdags var det mer och då blev jag orolig. Sedan var det mindre på onsdagen igen och mer idag. Som tur hade jag ett läkarbesök hos mödravården inbokad idag och fick göra ett ultraljud. Det var ett pickande hjärta men bebisen var mindre än vad jag egentligen skulle vara men ingen fara enligt barnmorskan då det oftast är så för alla. Men har fått ett till ultraljud om två veckor.

Det jag skulle komma fram till var att läkaren sa att man kan blöda ganska mycket i olika färger, brunt, rosa, rött men så länge man inte har kraftigare värk (och kramper i magen) och får en massa klumpar i blodet så är det inget missfall. Hon sa att det kan gå hur som helst för mig antingen blir det värre och det kommer ett missfall, eller så avstannar blödningarna efter några veckor. 

Hoppas det går bra för dig!

• sha

Såg att det var ganska längesen du skrev men  det kanske kan vara skönt att läsa om andras erfarenheter ändå. Jag har, precis som du haft småsmå blödningar tidigt i graviditeten. Det började i vecka 5 ungefär, mellan vecka 5 och 7 kom det rosa flytningar till och från och även lite blod ibland. Fick då göra vul för att kolla upp men det var ingen fara. Jag är nu i vecka 27 och har fortsatt ha rosa/röda flytningar under hela graviditeten. HAr kollat upp det en gång till och de sa då att det är ett blodkärl som läcker. Helt ofarligt men lika läskigt varje gång man går på toa och ser något rosa i trosorna!
    En blödning i graviditeten behöver alltså inte vara något farligt, men ska såklart alltid tas på allvar!
    Hoppas allt gått bra för dig!

Svar på tråden gravid men fått lite blod i flytningarna?!!!