Anonym (Tjej som bara vill att han ska sluta) skrev 2013-07-12 00:35:46 följande:
Hej! En kille som jag känner är jättejobbig! Han vill träffas och "umgås" med mig. Han smsar och raggar på alla tjejer och jag har redan sagt att jag inte är speciellt intresserad av killar som raggar och smsar på alla, men han fortsätter bara!!! Hur kan jag få honom att förstå och sluta?
Grejen är att just den där tekniken fungerar för många kåta killar. Om de ligger i och tjatar på många tjejer, så får de ändå ligga rätt mycket. (Eller som min kollega säger - Blyga killar får aldrig ligga med de snygga tjejerna)
Det finns egentligen bara tre sätt.
1. Svara inte, och låtsas inte om att han existerar.
2. Skäll ut honom efter noter och säg att han är ett psykopatiskt svin som behandlar tjejer som nåt man handlar hem från ICA, och sedan pratar du inte med honom mer, och svarar naturligtvis inte på några SMS.
3. Slutar han inte, så håna hans beteende så att han hör det inför hans vänner.
Men att få honom att förstå är för mycket begärt. Det som ligger i din makt är att göra att han inte får ut något av sitt tölpaktiga beteende. Så länge du svarar så tror han att det kan vara värt besväret att fortsätta bearbeta dig.