• Papricorn

Starta mammagrupp för ensamstående i stockholm???

Hej!

Har sökt med ljus och lykta efter en mammagrupp för ensamstående men verkar inte existera.
    Tänkte därför försöka få ihop en, nu!

Har tidigare varit med i lite grupper på nätet men allt rinner ut i sanden av olika skäl. Därför provar jag nu en annan variant - sätter upp en dag i veckan och under tre veckor samma tid och plats kan de som vill dyka upp! Förhoppningsvis kan några nån utav gångerna så kan vi se vart vi tar det därifrån!

Jag är själv 30 år och ensamstående till en 5 månaders och vi bor i Hammarby höjden!

Finns intresse???

• Svar på tråden Starta mammagrupp för ensamstående i stockholm???
  • Bibbik25
    Papricorn skrev 2013-07-12 08:52:01 följande:
    Hej! Har sökt med ljus och lykta efter en mammagrupp för ensamstående men verkar inte existera. Tänkte därför försöka få ihop en, nu! Har tidigare varit med i lite grupper på nätet men allt rinner ut i sanden av olika skäl. Därför provar jag nu en annan variant - sätter upp en dag i veckan och under tre veckor samma tid och plats kan de som vill dyka upp! Förhoppningsvis kan några nån utav gångerna så kan vi se vart vi tar det därifrån! Jag är själv 30 år och ensamstående till en 5 månaders och vi bor i Hammarby höjden! Finns intresse???

Hej

Jag tycker det låter intressant och själ kollat runt lite men inte hittat ngt. Jag  är intresserad men har inte blivit mamma riktigt än. Beräknad förlossning 6 sep.

• malina89

Hej! vilken bra idé! Jag skulle gärna träffa lite andra ensamstående föräldrar. Jag bor i Solna och är mamma till en tjej på 14 månader. Hoppas de finns fler som vill hänga på, skulle va kul om man var några stycken! :)

• Kristel

Hej,

Något jag letat efter va roligt! Är 28 år med en liten kille på 3 år vi har dock delad vårdnad, men söker fler gemenskaper :) Själv bor jag i Hammarby Sjöstad.

/Kristel   

• N3D

Jag har två barn, på 6 år och 2 år. Bodde tidigare i Nacka men flyttat till Sundbyberg nyligen.

• Emsbli

Hej! Jag hoppar gärna med. :)  Jag är 25 har en dotter på heltid som är 5 år. Vi finns i Haninge. 
    Skulle mer än gärna träffa lite andra mammor och vi bådar älskar små bebisar, även kul om det finns lite större barn för min. :)  

• LeosMamma2013

Hej! Jag har också efterlyst en sån mammagrupp. Jag är 25 år och ensam med min son på snart 3 månader. Jag bor dock utanför Södertälje , men vill så gärna träffa andra som är i samma situation :)

• Sandra8404

Åh ja vi vill oxå vara med . Jag är 29 och sonen är 3 1/2 år, vi är båda goa och älskar bebisar/barn och trevligt umgänge. Vi bor i helenelund,Sollentuna !!

• Papricorn

Va kul med respons!!

Nu har jag varit på landet men vad sägs om att dra ihop en första träff om en/två veckor!?

Jag är intr speciellt förtjust i city med barnvagnen i värmen så tänkte föreslå Dieselverkstaden vid Sickla? Där finns både cafe och aktiviyeter för barn i olika åldrar.

Hur låter det?

Kom gärna med andra förslag om ni vet ett bättte alternativ!

• Emsbli
    Papricorn skrev 2013-08-08 09:51:04 följande:
    Va kul med respons!!
    Nu har jag varit på landet men vad sägs om att dra ihop en första träff om en/två veckor!?

Jag är intr speciellt förtjust i city med barnvagnen i värmen så tänkte föreslå Dieselverkstaden vid Sickla? Där finns både cafe och aktiviyeter för barn i olika åldrar.
    Hur låter det?
    Kom gärna med andra förslag om ni vet ett bättte alternativ!
    Jag tycker det låter toppen. Jag jobbar dock nästa vecka. 
  • hellokill3r

Finns också i Haninge, har en pojke som fyller fem om två månader, och en liten flicka som snart blir 9 månader. Men hon är funktionshindrad, märks inte så mycket ännu eftersom hon är så liten. Är 100 % ensamstående, pappan finns helt enkelt inte.

Svar på tråden Starta mammagrupp för ensamstående i stockholm???