köpt hus, möblera v-rum, omöjligt.. hjälp!!
Hej på er!
har köpt ett hus som såg såhär ut när förra ägaren bodde där. (nu är det nya tapeter och nytt golv ) ;)
vi har jätte svårt att möblera i vardagsrummet, eftersom varje vägg har antingen fönster eller dörröppning, Vid trä regeln som skiljer vardagrum med " matsalsdel" har en vägg suttit, den har vi funderat på att sätta upp igen, då får vi en vägg där TVn kan vara, men då blir planlösningen stängd och V-rummet blir ganska litet. Alt är att sätta igen dörröppningen som syns på bild 2. Men då får man gå in till v-rum via öppningen längst till vänster på bild 2. Detta kanske inte blir något problem, men känns ändå lite fel eftersom hallen blir mörk och känns som man får ta en omväg till v-rum. Som förra ägaren möblerat, känns inte som något alternativ då det inte är alls bra. :( Om man skulle sätta för dörröppningen, så måste den "fula" furu regeln döljas på något sätt, den sitter där eftersom väggen är bärande (tror jag iaf) alt är att måla den vit, men hur det blir, vet man ju inte...
snälla hjälp mig med detta minst sagt jobbiga problem, ge mig tips på hur vi ska göra för att detta rum ska bli så bra det bara går. =)
väldigt tacksam för svar!!