• Meinu

Linda bebis?

Jag tycker att det är svårt att hitta information på svenska om att linda sin bebis. Massor av amerikanska sidor har väldigt bra information och tips.
    Är det någon här som brukar linda sin bebis?

• Svar på tråden Linda bebis?
  • Meinu
    Zayco skrev 2013-07-12 10:57:58 följande:
    Varför linda sin bebis? Bara nyfiken. 
    Vad jag har förstått så gillar bebisen att ligga tajt, som i en livmoder ungefär. Den blir lugnare av det. Lättare att sova och skriker mindre.
  • Zayco

Utdrag från en sida:

''I Sverige är det inte så vanligt att linda bebisar o Socialstyrelsen har en kryptisk skrivning i sin information om plötslig spädbarnsdöd. De skriver att barnet inte ska bäddas in så att de inte kan röra armar o ben.'' 

• Zayco
    Meinu skrev 2013-07-12 11:05:35 följande:
    Vem ska man tro på? I USA lär dom ut detta på BB!
    Tja jag antar att man helt enkelt gör det man känner är bäst för sig själv och sitt barn. Finns nog inget rätt och fel i det där.  
  • Meinu
    Zayco skrev 2013-07-12 11:07:44 följande:
    Tja jag antar att man helt enkelt gör det man känner är bäst för sig själv och sitt barn. Finns nog inget rätt och fel i det där.  
    Jag antar det. Tänkte se om någon annan har någon input i detta, men verkar vara väldigt ovanligt att linda här i Sverige. 
    Jag får väl fortsätta läsa amerikanska sidor! 
  • NovemberMommy
    Zayco skrev 2013-07-12 11:07:44 följande:
    jag lindade inte in min son när han föddes, men efter någon vecka så märkte jag att han vaknar väldigt lätt då han rör sina armar. då lindade jag in endast armarna, alltså precis som på bilden fast hoppade över bild D.
    kan tillägga att sonen sov bäst då och när han blev lite äldre, någon månad så älskade han att sova i overall då man inte kan röra sig lika lätt där också.
  • Meinu
    NovemberMommy skrev 2013-07-12 11:19:44 följande:
    jag lindade inte in min son när han föddes, men efter någon vecka så märkte jag att han vaknar väldigt lätt då han rör sina armar. då lindade jag in endast armarna, alltså precis som på bilden fast hoppade över bild D.
    kan tillägga att sonen sov bäst då och när han blev lite äldre, någon månad så älskade han att sova i overall då man inte kan röra sig lika lätt där också.
    OK! Då kanske det fungerar alltså! Jag personligen känner ju att jag sover som bäst när jag har tajta lakan runt mig, varför skulle inte ett barn göra det liksom. Kommer prova detta när bäbisen kommer.
  • Meinu
    stjärnmamman skrev 2013-07-12 11:48:10 följande:
    Linda bebisar var något man gjorde förr
    Verkar som det bara är i Sverige dom slutat.... Jag ser detta ofta i resten av världen. Som sagt, dom lär ut detta på BB i USA.
Svar på tråden Linda bebis?