• Velouria

Vem vill ge mig ett jobb?

Jag är utbildad beteendevetare (examen i sociologi) och jobbar som boendepedagog sedan mer än 1½ år tillbaka, men jag får INGET annat jobb NÅGONSTANS och kommer därmed inte ur timvikarieträsket! Jag är skitless på att få nej efter nej från alla arbetsgivare jag söker jobb hos. Och jag kommer inte att kunna vara timvikarie för evigt eftersom 1. det är inget jag kan lita på att jag kommer kunna försörja mig på och 2. efter en viss tid måste de antingen anställa mig eller sluta ge mig arbetspass, och jag misstänker att det blir det senare.

Vem vill anställa mig? Bespara mig vänligen alla kommentarer om vilket värdelöst val jag gjorde när jag pluggade till detta. Ge mig en väg ut till ett riktigt jobb med utgångspunkten att jag är beteendevetare.

Fus Ro Dah
  • Svar på tråden Vem vill ge mig ett jobb?
  • Nyfiken gul

Helt ärligt kanske du får vidga dina vyer en aning och kanske söka andra typer av jobb.  Det måste ju ändå finnas jobb där du givetvis får nytta av din kompetens men där jobbet kanske inte utgår från din kompetens utan kanske där kompetensen är mer ute i periferin. Måste ju finnas massor med såna jobb.   En sjuksköterska jobbar ju inte bara på sjukhus tänker jag ju. En sjuksköterska finns ju inom  nästan alla kategorier av yrken på något sätt mer eller mindre...  
    Något att fundera på...  

Eller kanske för tillfället söka vilket annat jobb som helst som ger dig en chans till fast anställning?

Jag har aldrig nånsin jobbat med det jag är utbildad till och det har jag accepterat och idag har jag ett jobb jag älskar o trivs med men inom ett heeeelt annat område än jag tänkte mig ...  Det funkar bra det med.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Velouria
    Nyfiken gul skrev 2013-07-12 17:44:22 följande: