Maramina skrev 2013-07-12 21:09:36 följande:
Har du haft timvikariat under hela den perioden?
Jag är utbildad inom ett helt annat område men för mig var det lite likadant, utom att jag, via kontakter, fick en fast tjänst efter 1,5 års letande och under den tiden hade jag flera olika tillfälliga jobb från allt från affär till städning och äldreomsorgen. Kruxet med just det här jobbet jag fick var att det egentligen inte var något jag utbildat mig till, även om vissa arbetssätt liknade "mitt" område, och att jobbet låg 60 mil från den ort jag bodde på tillsammans med min sambo. Så jag fick börja veckopendla. Och det gjorde jag under 1,5 år. Då plötsligt blev det rena rama ketchupeffekten och jag hade plötsligt flera jobb att välja emellan. Så ge inte upp! Och om du inte redan gör det, sök även jobb på annan ort och i andra delar av landet
Jag har enbart haft timvikariat sedan jag tagit examen. Och jag har enbart jobbat i andra städer än min egen, så jag har bara pendlat.
Jag tror fan att jag gjort allti jobbsökarväg, men jag får ingen fast tjänst någonstans. Och aldrig i någon av de jobben jag verkligen vill ha och som jag söker till.
Jag har fått höra att mitt CV och personliga brev är imponerande. Jag har varit på intervju på Arbetsförmedlingen där jag sökte till tjänsten som handläggare, och där de tyckte att intervjun hade gått jättebra men att jag inte fick jobbet ENBART för att jag saknade erfarenhet av myndighetsjobb (?). Jag har fått höra att jag är duktig när jag jobbar. Så jag fattar verkligen inte vad jag gör för fel när jag söker jobb
Och kontakter...jag har inte så många eller så kanske de finns rakt framför näsan på mig men att jag inte ser dem, eller inte vet hur fan man säger till folk att man vill ha deras hjälp till att skaffa jobb...Är inte så himla duktig på att prata till mig jobb genom kontakter.