• TanganyikaIka

Varför retar man sig på disktrasor?

Tänker på Det fulaste du sett-tråden där många säger att bland det värsta som finns hos någon är disktrasor. Jag tänker så här, vad gör man istället? Har ni inte någon disktrasa? Var har ni den om den inte syns? Vad är så äckligt? Fult? Hemskt? med en disktrasa? Enlighten me please. Glad

• Svar på tråden Varför retar man sig på disktrasor?
  • LillGris

Haha igen aning! Funderade också över det. Använder folk inte disktrasor eller gömmer de dem när de får gäster?

• TessTess93

Men de är ju för att det samlas så sjukt mycket bakterier och sånt på disktrasorna :)
    Tror jag :)

• Anonym (Va?)

Va hade aldrid hört det där? Kan det gälla folk som inte gör rent sina disktrasor? 
    Har i alla fall aldrig varit hemma hos någon som inte haft...
    Eller så kanske de inte använder köket alla? Obestämd 

• Tow2Mater

Ligger den smutsig o blot och ihopknolad i ett horn av diskhon kan den anses äcklig ja, men helt ok urtorkad och upphängd på t ex kranen.

• LillGris
    TessTess93 skrev 2013-07-12 18:45:37 följande:
    Men de är ju för att det samlas så sjukt mycket bakterier och sånt på disktrasorna :)

Tror jag :)

Men man byter väl disktrasor med viss regelbundenhet..?
  • Purpurbräcka

En illa skött disktrasa kan ju vara hur snuskig som helst. Har man stött på många sådana i sitt liv kan jag tänka mig att man blir äcklad bara av tanken på disktrasor.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • LillGris
    Tow2Mater skrev 2013-07-12 18:48:30 följande:
    Ligger den smutsig o blot och ihopknolad i ett horn av diskhon kan den anses äcklig ja, men helt ok urtorkad och upphängd på t ex kranen.

Ok där håller jag med! Eller när man ser/känner på lukten att den hängt med i sådär 10-15 år...
  • Purpurbräcka
    LillGris skrev 2013-07-12 18:49:04 följande:

Om man inte har för vana att skölja ur trasan och hänga den på tork så kan den bli riktigt läbbig på bara ett dygn.
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Anonym (Va?)
    LillGris skrev 2013-07-12 18:49:04 följande:

LillGris skrev 2013-07-12 18:50:17 följande:

Ok där håller jag med! Eller när man ser/känner på lukten att den hängt med i sådär 10-15 år...
    Eller om man torkar mjölkprodukter med den utan att tvätta ur riktigt ordentligt kan det stinka rejält och fortfande se fräsh ut...

• LillGris
    Purpurbräcka skrev 2013-07-12 18:53:34 följande:
    Om man inte har för vana att skölja ur trasan och hänga den på tork så kan den bli riktigt läbbig på bara ett dygn.

Det vet jag :) jag kanske umgås med ovanligt fräscha människor men alla jag känner sköljer ur den och hänger upp den och byter typ 1 gång/vecka. Förutom morsan iofs, hon tvättar den 2-3ggr i veckan och byter den mer sällan.
Svar på tråden Varför retar man sig på disktrasor?