• Bedlam

Barnvagn till min BMW sedan

Hej alla.

Har nyligen fått reda på att vi väntar barn och då jag är en kille som gillar att vara förberedd på ALLT har jag givetvis spenderat sista tiden med att googla skiten ur internet på allt som har med barn att göra.

Mitt dilemma är att vi har en BMW 320i, kaross E90 för er som vet vilken det är. Finns här någon mer förälder som har samma bil och kan tipsa om en vagn, gärna kombivagn ligg/sitt som passar i bagageluckan? Jag bryr mig inte om det inte får plats något mer, jag vill bara få plats med vagnen utan att behöver fälla sätena in i bilen eller skruva av hjulen på vagnen.

Tacksam för alla tips jag kan få.

Tjingeling! 

• Svar på tråden Barnvagn till min BMW sedan
  • Hellan73

Vi har motsvarande problem med två sedan, en Volvo x60 och Mercedes C-klass. Den minsta vagnen vi sett ihopfälld är bugaboo Buffalo så vi kör på den, har dock inte fått hem den än så vi får bara hoppas att den funkar. Läge att byta till kombi framöver..

• Bedlam
    Hellan73 skrev 2013-07-12 20:38:39 följande:
    Vi har motsvarande problem med två sedan, en Volvo x60 och Mercedes C-klass. Den minsta vagnen vi sett ihopfälld är bugaboo Buffalo så vi kör på den, har dock inte fått hem den än så vi får bara hoppas att den funkar. Läge att byta till kombi framöver..
    Ja den så väl någorlunda bra ut. Lite tveksam till att det ej går att ändra färdriktning i den. Första barnet på väg så jag vet dock inte hur viktigt det är. :)

Byta bil blir det helst inte då vi precis skaffat denna. :) Hör gärna av er sedan om hur den gick in, framförallt i mercan, de är väl ungefär likvärdiga i bagageutrymmet. :) 
Svar på tråden Barnvagn till min BMW sedan