• Anonym (Bug)

Hur blir man av med termiter?

Vårat balkongbord har blivit utsatt för termiter. Räcker det att kasta ut balkongbordet eller måste hela hemmet saneras nu?

• Svar på tråden Hur blir man av med termiter?
  • Gotlänning

Termiter i Sverige?

Husbock?

Anyway, det nog bara att ringa Anticimex. 

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Anonym (Bug)

Nej inte husbock, termiter www.google.se/search&oe=UTF-8&hl=sv&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=O0PgUdCXE-eO4gSTv4HABA&biw=1024&bih=672&sei=PkPgUc2eK--M4gS_oYHQBA#biv=i%7C8%3Bd%7CPKUTyDpI5hjyPM%3A

• Gotlänning
    Anonym (Bug) skrev 2013-07-12 19:56:45 följande:
    Nej inte husbock, termiter www.google.se/search?q=termiter&oe=UTF-8&hl=s...#biv=i%7C8%3Bd%7CPKUTyDpI5hjyPM%3A
    Termiter känner jag till samt så kan jag googla också men...

"Termiter förekommer inte i Sverige, men orsakar stor skada på träkonstruktioner i Sydeuropa och Asien. Termiter är insekter vars föda består av cellulosa från träfibrer."

Från http://www.traguiden.se/

Igen, antingen kastar ni bordet åt fanders och ringer sen Anticimex eller behåller bordet och sen ringer Anticimex... för att vara säker alltså. 
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Anonym (Bug)
    Gotlänning skrev 2013-07-12 20:05:34 följande:
    Termiter känner jag till samt så kan jag googla också men... "Termiter förekommer inte i Sverige, men orsakar stor skada på träkonstruktioner i Sydeuropa och Asien. Termiter är insekter vars föda består av cellulosa från träfibrer." Från www.traguiden.se/ Igen, antingen kastar ni bordet åt fanders och ringer sen Anticimex eller behåller bordet och sen ringer Anticimex... för att vara säker alltså. 

Men det är ju så dom ser ut,vad är det då?
  • Themis

Ta kort på eländet och mejla till Anticimex, så kan de nog säga vad det är.

Det finns en skadedjurslista med bilder på deras hemsida också.

Män är från Mars, Themis är från Styx. /Aniiee, indirekt
  • Anonym (Bug)
    Themis skrev 2013-07-12 20:21:39 följande:
    Ta kort på eländet och mejla till Anticimex, så kan de nog säga vad det är. Det finns en skadedjurslista med bilder på deras hemsida också.
    Män är från Mars, Themis är från Styx. /Aniiee, indirekt

Redan knäppt kort men gubben sitter vid datorn så jag kan inte skicka bilden.. Vet inte om de blev bra bild heller
Svar på tråden Hur blir man av med termiter?