• användarnamn1

Vad kostar det att installera en diskmaskin?

Som rubriken lyder, är det nån som vet vad det kostar att installera en diskmaskin, med en fackman då? Bor i bostadsrätt, vasken är brevid utrymmet där jag vill ha maskinen, man måste borra hål i träskåpet under vasken för att dra igenom till maskinen, vattnet kommer nog behöva stängas av i källaren under tiden, tror jag, och el vet jag inte med, man får väl också dra dit den från annat uttag i köket. Vad kan det tänkas gå på? Tack :)

• Svar på tråden Vad kostar det att installera en diskmaskin?
  • faithfully

Vi fick det nyss gjort för typ 1500-2000 kr. Tog mindre än 2 timmar, då var det lite knöligt med utrymme och vi köpte nya långa slangar...

• läkarstudent

Ett par, tre tusen, gissar jag på. Bostadsföreningen tar ofta en avgift om de måste stänga av vattnet i hela huset, och så behöver du en rörmokare och en elektriker.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • användarnamn1

Man kan inte komma runt elektrikern genom att dra en sladd själv från ett befintligt uttag? Faithfully - var de långa slangarna utöver avgiften då, eller inkluderade? Vårt blir ändå tänker jag väldigt närliggande, men man vet ju inte.

:)

• faithfully
    användarnamn1 skrev 2013-07-12 21:09:40 följande:
    Man kan inte komma runt elektrikern genom att dra en sladd själv från ett befintligt uttag? Faithfully - var de långa slangarna utöver avgiften då, eller inkluderade? Vårt blir ändå tänker jag väldigt närliggande, men man vet ju inte.

lite materieljox var det men vi gjorde en del annat också därför kan ja inte ge en exakt summa för just diskmaskinen... tror de tog 500 kr timmen iaf och lite matriel på det
  • faithfully
    användarnamn1 skrev 2013-07-12 21:09:40 följande:

har du ett uttag där maskinen ska vara räcker ju det, men annars vet jag inte om den måste ha en egen fas eller så (kan inget om el)
  • användarnamn1

Eller, förresten, var det nara rörläggare då, eller både elektriker och rörläggare? Undrar om det finns folk som gör bådadera...

• faithfully
    användarnamn1 skrev 2013-07-12 21:13:18 följande:
    Eller, förresten, var det nara rörläggare då, eller både elektriker och rörläggare? Undrar om det finns folk som gör bådadera...
    elektrikern gjorde en del hos oss också och han fixade eluttaget till maskinen och det kostar ju ett par hundra också
Svar på tråden Vad kostar det att installera en diskmaskin?