• Anonym (Orolig)

Hjälper detta mot grått hår?

Har börjat få några enstaka gråa hår vid sidan och får lite panik. Enligt folk på nätet så kommer de ännu fler om man väl fått dom första.

Men finns hårkontroll på apoteket o köpa om någon har erfarenhet av de? Sen även grecian2000 på gents såg jag.

Har läst att koppar behövs för hårpigmenetet och det finns o köpa som tillskott på nätet och de där kanske är något?

Dela med er av era erfarenheter? Jag är bara runt 25 år med så det känns lite väl tidigt! 

• Svar på tråden Hjälper detta mot grått hår?
  • Anonym (***)

Jag fick mina första gråa hårstrån då jag var 20 år. Egentligen innan.
    På min 20 årsdag var jag hos en ny frissa. Jag hade midjelångt hår som jag skulle klippa av till kort.
    Innan hon börjar klippa, säger hon * titta här* o drar fram ett helt vitt långt hårstrå.
    Idag är jag 24 år o helt vit.
    Det enda som funkat är att färga håret.
    Alla mina 4 syskon har färgat håret sen de fyllt 25-30 år.
    Grått/vitt hår är ett tidigt släktdrag..

Men någon kanske vet någon mirakelkur. 

• Gotlänning
    Anonym (Orolig) skrev 2013-07-12 23:24:03 följande:
    Enligt folk på nätet så kommer de ännu fler om man väl fått dom första.

Dela med er av era erfarenheter? Jag är bara runt 25 år med så det känns lite väl tidigt! 
    Yep. det kommer fler... folk på nätet har rätt, ålderns rätt ya know. Flört

Skämt åsido, jag fick gråa hårstrån tidigt, i din ålder och vet du vad... idag 37 och fortfarande mörkhårig men har långt hår så de är lätta att sortera ut.

Bara att färga om det är så hemskt. 
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Mamori

Det har just upptäckts ett riktigt bot mot grått hår, sök på google efter "grey hair vitiligo cure" eftersom det botar båda =) Borde väl inte ta allt för länge innan det kommer ut på marknaden.

Svar på tråden Hjälper detta mot grått hår?