• Längtanefterlilladig

Kan någon svara AKUT

Fördröjer Crinone ett tidigt missfall så som den fördröjer en mensblödning? Jag ska på min systers bröllop idag & är så orolig. Tidigare haft JÄTTE ont i brösten-nu lite. Tidigare haft JÄTTE mycket mensvärk- nu ingenting NÅGON SOM VET?

• Svar på tråden Kan någon svara AKUT
  • greeneyes

Hej!
    (Har för mig att jag svarat i en annan tråd av dig om dina tester, stämmer det?). Förstår att du är orolig, men ta inte ut nåt i förskott. Om du inte börjat småblöda så kan du ju lika gärna ha en vanlig graviditet. Och då tycker jag inte att du ska hålla på och ta mediciner.
    Symptomen kan komma och gå från dag till dag utan att det är onormalt.

Jag fick mf i v 7höstas och då försvann alla symptom på torsdag, lördag fick jag som röda flytningar som höll i sig tills onsdagen då allt kom ut. Det tog alltså lång tid. Mina tester ökade ingenting utan var svaga hela tiden.

Vill du gardera dig kan du stoppa in en tampong och sedan ha binda också. Bara utifall att. Vet att det kanske inte var svaret du letade efter, men hoppas att du kan ha trevligt på bröllopet ändå.

• boandersson

Men om du är gravid kan du väl inte proppa dig med läkemedel som kan göra att barnet kanske dör?

• Längtanefterlilladig

Tack för ditt svar. Jag har tagit crinone pga att jag fått missfall tidigare. Tagit crinone sedan positivt test & ska göra iallfall fram till VUL den 9/8. Ser allt bra ut då skulle jag sluta med medicinen. Tog du crinone då när du fick ditt missfall? Jag har som sagt haft två tidiga missfall innan. I vecka 5 & vecka 6. Missfallet i vecka 6 började jag TOK blöda med engång på morgonen & jag hade vansinnigt ont. Missfallet vecka 5 började med en ljusrosa blödning & övergick sedan till en vanlig mensblödning. Mina tester blev heller aldrig starkare. Mina tester nu har bara blivit starkare & starkare & igår blev det nästan lika starkt som kontrollstrecket.

• Längtanefterlilladig
    boandersson skrev 2013-07-13 08:54:17 följande:
    Men om du är gravid kan du väl inte proppa dig med läkemedel som kan göra att barnet kanske dör?

Crinone är ett läkemedel som man tar om man fått missfall förut eller har svårt att bibehålla progesteron halten. Det är inte skadligt för fostret och kan tas genom hela första trimetern.
  • greeneyes

Längtan: men läs det du själv skriver - dina tester blir ju starkare - så sluta oroa dig nu och var glad (vet att det är svårt!)

• Längtanefterlilladig
    greeneyes skrev 2013-07-13 09:01:15 följande:
    Längtan: men läs det du själv skriver - dina tester blir ju starkare - så sluta oroa dig nu och var glad (vet att det är svårt!)

Ja det är verkligen jätte svårt. Jag ska försöka jag lovar. Så länge jag inte blöder är det okej. Tack för peppningen.
  • Esmamman

Vet precis hur det känns att vara så orolig, men försök tänka på att graviditetssymptom verkligen kan variera från dag till dag. Mina symptom försvann helt i flera dagar i sträck då jag var gravid och jag var helt säker på att jag fått missfall. Men allt gick jättebra. Även om det är svårt, försök att njuta av att du är gravid och inte har ont just nu. Som det redan har skrivits, börjar du blöda så ska det självklart kollas upp. Ha så roligt på bröllopet! Och grattis till graviditeten :)

Svar på tråden Kan någon svara AKUT