• Anonym (Mia)

Kk, friends with benefits och öppet förhållande. Vad tycker du är skillnaden?

Kk, friends with benefits och öppet förhållande. Hur tolkar du dom?
    Vad tycker du är skillnaden på dem?
    Verkar skilja lite från person till person vad som man tycker menas med de olika..

Jag resonerar så här;
    Kk- ren knullkompis, ses bara för att ha sex när man känner för det.
    Friend- man umgås även som vanliga vänner och ibland ligger man. Detta utan några kärlekskänslor för varandra.
    Öppet förhållande- kärlek med i bilden men man vill inte leva exklusivt utan även kunna ligga på annat håll.

Men om man då tex.. Är friends with benefits och båda har känslor för varandra, blir man då ett par i öppet förhållande? Eller vad blir man? Något mellanting utan namn?

• Svar på tråden Kk, friends with benefits och öppet förhållande. Vad tycker du är skillnaden?
  • Anonym (KK)

Ja, som du beskriver det är väl ganska bra. Men jag tror att alla lägger olika värderingar i det.

• Schna

Man kan tydligen vara par utan att det finns sex och känslor och då borde väl två vänner kunna ha sex och känslor utan att vara ett par?

Det är nog upp till personerna själva att definiera relationen de tycker eller känner att det har, och en del vill inte definiera sina relationer alls.

It takes a fool to remain sane
  • dressyrpiska
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-13 08:33:37 följande:
    Kk, friends with benefits och öppet förhållande. Hur tolkar du dom? Vad tycker du är skillnaden på dem? Verkar skilja lite från person till person vad som man tycker menas med de olika.. Jag resonerar så här; Kk- ren knullkompis, ses bara för att ha sex när man känner för det. Friend- man umgås även som vanliga vänner och ibland ligger man. Detta utan några kärlekskänslor för varandra. Öppet förhållande- kärlek med i bilden men man vill inte leva exklusivt utan även kunna ligga på annat håll. Men om man då tex.. Är friends with benefits och båda har känslor för varandra, blir man då ett par i öppet förhållande? Eller vad blir man? Något mellanting utan namn?
    Tycker du beskriver det rätt bra utifrån min syn på det hela. Att folk väljer att de det annorlunda beror nog mer på att ord blir mer eller mindre attraktiva ibland. Har KK fått en dålig klang bland polarna så säger man något annat närliggande.
  • rufsatufsa

Ganska bra beskrivning. Själv tycker jag att de två första är samma sak bara olika namn. Medan ett öppet förhållande är "motsatsen"

Kort beskrivet:
    KK enbart sex och du har myndighet att leta efter en blivande partner

Öppet förhållande: du har redan en partner som du trivs med men tillåts ha enbart sexuella förbindelser med andra

• Anonym (undrar också)

undrar precis som TS : friends with benefits och känslor. Är i ett sådant förhållande nu. Vi säger att vi bara är vänner men bara har sex med varandra. Dock får den andre ha sex med andra men då skall förhållandet ta slut eller pausa. Mao är vi väl ett par fast inte ett seriöst par utan ett par där man inte lovar varandra evig trohet eller en framtid utan är vänner plus ex exklusivt tills vidare.

Typ av oseriöst parförhållande skulle jag kalla det. 

• CrashNburn
    ddg38 skrev 2013-07-22 22:59:13 följande:
    I wonder for how long such " arrangements" last for?
    skulle nog tro att det är olika beroende på vilket av dem du pratar om. KK blir ju inte så himla kul i längden (eller det är iaf min erfarenhet), medan ett öppet förhållande säkert kan ha goda chanser, så länge båda parterna verkligen är med på det.

Hade själv velat leva i ett öppet förhållande – jag hade inte haft problem med att mannen var med andra (så länge det bara rörde sig om sex), och för min egen del: yes please Hade bara mannen tänkt likadant hade vårt förhållande helt bombsäkert hållit till döden. Jag hoppas ju att det ska göra det ändå, iofs, men det är svårare som det är nu, när han är monogam av sig själv, medan jag bara är det pga att han är det Obestämd 
    Time for cake and sodomy... hell yeah!
  • ddg38
    CrashNburn skrev 2013-08-08 13:29:35 följande:
    skulle nog tro att det är olika beroende på vilket av dem du pratar om. KK blir ju inte så himla kul i längden (eller det är iaf min erfarenhet), medan ett öppet förhållande säkert kan ha goda chanser, så länge båda parterna verkligen är med på det.

Hade själv velat leva i ett öppet förhållande – jag hade inte haft problem med att mannen var med andra (så länge det bara rörde sig om sex), och för min egen del: yes please Hade bara mannen tänkt likadant hade vårt förhållande helt bombsäkert hållit till döden. Jag hoppas ju att det ska göra det ändå, iofs, men det är svårare som det är nu, när han är monogam av sig själv, medan jag bara är det pga att han är det Obestämd 
    Would you have chosen to live in an open relationship from the start of your relationship, or is that how you felt afterwards?
  • CrashNburn
    ddg38 skrev 2013-08-08 18:04:35 följande:
    Would you have chosen to live in an open relationship from the start of your relationship, or is that how you felt afterwards?
    Hey fellow Rammstein fan!!

Right from the start. Been in open relationships before.
    Time for cake and sodomy... hell yeah!
Svar på tråden Kk, friends with benefits och öppet förhållande. Vad tycker du är skillnaden?