• Tintene

Du som såg hjärtslag på tidigt VUL- Hur gick det sen?

Jag vill veta hur det gick för er andra som blivit gravida med IVF , varit på tidigt VUL (v6-9) och sett hjärtslag på ett litet pyre.... Gick allt bra sedan, dvs fortsatte graviditeten normalt och ni fick ett barn? Eller fick ni tråkigt nog missfall?

Skriv gärna också om embryot var i RÄTT STORLEK vid VUL:et , dvs om storleken motsvarade antal veckor i gravideten,  och om allt annat såg bra ut (gulesäck t ex)...  

• Svar på tråden Du som såg hjärtslag på tidigt VUL- Hur gick det sen?
  • CoolJen

För mig har det gått bra, alla tre gångerna!
    Läkaren på BVC sa att har man sett hjärtat slå så är det en väldigt liten risk att fostret dör. Han hade nog inte varit med om det så ofta iaf.

Jag har bara gjort tidiga vul för att få veta i vilken vecka jag är i och kan därmed inte svara på frågan om veckan stämde.

• Tintene
    CoolJen skrev 2013-07-13 10:12:42 följande:
    För mig har det gått bra, alla tre gångerna!
    Läkaren på BVC sa att har man sett hjärtat slå så är det en väldigt liten risk att fostret dör. Han hade nog inte varit med om det så ofta iaf.

Jag har bara gjort tidiga vul för att få veta i vilken vecka jag är i och kan därmed inte svara på frågan om veckan stämde.
    Grattis! Härligt att höra Glad
  • RöttÄrSött

Jag har inte heller gjort ivf men jag såg hjärtat men fostret var "minst" en vecka för litet. Efter många veckors oro växte den ikapp sig till RUL och jag är i V. 37 nu

• Tintene
    RöttÄrSött skrev 2013-07-13 10:45:35 följande:
    Jag har inte heller gjort ivf men jag såg hjärtat men fostret var "minst" en vecka för litet. Efter många veckors oro växte den ikapp sig till RUL och jag är i V. 37 nu

Åh vad skönt! Grattis!
    111222333
  • che71

Jag har inte gjort IVF, men en gång såg vi hjärtat slå på VUL i v 7+3 o allt var normalt o rätt storlek
    men fick missfall i v 10+2 ändåObestämd

Det var så grymt....vi trodde att det skulle gå bra, det var ju så skönt att se hjärtat slå o då tror man ju att allt är bra.
    Illamående också som jag var så glad över.

Jag har fått 6 missfall, men bara sett hjärtat slå en gång, en annan gång såg de hjärtat men ingen aktivitet o det var för litet o en vecka senare blödde det ut.
    Nu sist var det "ofostrig graviditet"- att embryot avstannat tidigt eller tillbakabildats, men att kroppen fortsätter producera hcg (det var 25000 samma dag som VUL!) o att hinnsäck o gulkropp finns, men inget embryo
    Det upptäcktes på VUL i v 8+3 o blödde ut 6 dagar senare.
    De andra har blött ut innan tidigt VUL.

• Kasperina

Jag har inte gjort IVF, men ett antal vul (3 mf på 5 graviditeter).
    En enda gång har jag sett ett hjärta slå i v7, men då borde jag ha varit i v9 och hade inseminerats, så jag var förberedd på att det skulle bli ett MA vilket det också blev.
    Min fertläkare sa att att om hjärtat slår i v9 är mf-risken lika låg som efter v12, men om hjärtat slår i v7 betyder det inte särskilt mycket. Jag har därför gjort mina vul i v9  

• Tintene
    che71 skrev 2013-07-13 20:12:58 följande:
    Jag har inte gjort IVF, men en gång såg vi hjärtat slå på VUL i v 7+3 o allt var normalt o rätt storlek
    men fick missfall i v 10+2 ändåObestämd

Det var så grymt....vi trodde att det skulle gå bra, det var ju så skönt att se hjärtat slå o då tror man ju att allt är bra.
    Illamående också som jag var så glad över.

Jag har fått 6 missfall, men bara sett hjärtat slå en gång, en annan gång såg de hjärtat men ingen aktivitet o det var för litet o en vecka senare blödde det ut.
    Nu sist var det "ofostrig graviditet"- att embryot avstannat tidigt eller tillbakabildats, men att kroppen fortsätter producera hcg (det var 25000 samma dag som VUL!) o att hinnsäck o gulkropp finns, men inget embryo
    Det upptäcktes på VUL i v 8+3 o blödde ut 6 dagar senare.
    De andra har blött ut innan tidigt VUL.
    Usch vad hemskt. Stackars er!

Har du gjort någon utrdening p ga att du haft så många missfall? 
  • Tintene
    Kasperina skrev 2013-07-13 20:18:19 följande:
    Jag har inte gjort IVF, men ett antal vul (3 mf på 5 graviditeter).
    En enda gång har jag sett ett hjärta slå i v7, men då borde jag ha varit i v9 och hade inseminerats, så jag var förberedd på att det skulle bli ett MA vilket det också blev.
    Min fertläkare sa att att om hjärtat slår i v9 är mf-risken lika låg som efter v12, men om hjärtat slår i v7 betyder det inte särskilt mycket. Jag har därför gjort mina vul i v9  

Ok. Beklagar dina mf/ma.

Jag gjorde VUL i v 8 (7+5), och allt såg bra ut men då borde jag egentligen göra ett till nu för att bli lugnare alltså...

Det är så svårt- helst skulle jag vilja gra ultraljud varje vecka men det är nog inte så bra Flört. Nästa inbukade är ett KUB-UL i v 13.... lååååångt dit....    
  • che71
    Tintene skrev 2013-07-13 20:33:15 följande:
    Usch vad hemskt. Stackars er!

Har du gjort någon utrdening p ga att du haft så många missfall? 
    Ja både den svenska missfallsutredningen som visade på APC resistens så att jag får ta Fragminsprutor
    men också på eget bevåg en immunutredning i Aten som visade på aggressivt immunförsvar,
    så jag tar intralipid dropp runt varje ÄL o sen cortisontabletter några dagar senare o Fragminsprutor o babyaspirin ca 1 vecka innan BIM o sen börjar det om nästa cykel om jag inte är gravid.
    Därför är jag extra orolig för detta med den uteblivna mensen, för hur jag ska räkna.

Svar på tråden Du som såg hjärtslag på tidigt VUL- Hur gick det sen?