• Anonym (Hårtoppar)

Vad är det med mina hårtoppar?!

Hej! 

Jag har länge tyckt att mitt hår är livlöst och torrt, liksom hårt som ståltråd. Och nu när jag kollar på det på nära håll i topparna så är det inte kluvna toppar, utan såhär

Varför är det såhär? Och vad kan man göra åt det? De hakar i varandra och går av på så sätt, men de är inte kluvna alls. 

• Svar på tråden Vad är det med mina hårtoppar?!
  • Skummonova
    Anonym (Hårtoppar) skrev 2013-07-13 18:07:39 följande:
    Hej! 

Jag har länge tyckt att mitt hår är livlöst och torrt, liksom hårt som ståltråd. Och nu när jag kollar på det på nära håll i topparna så är det inte kluvna toppar, utan såhär

Varför är det såhär? Och vad kan man göra åt det? De hakar i varandra och går av på så sätt, men de är inte kluvna alls. 

Eh va ? 

Är det hårstrån på bilden menar du  
    On duty !
  • Anonym (Hårtoppar)
    Skummonova skrev 2013-07-13 18:10:17 följande:
    Eh va ? 

Är det hårstrån på bilden menar du  
    Haha, ja :) Förlåt att jag är kass på att rita, blev lite slarvigt men det ser ut som att de är böjda, som L, om man tar tag i dom kan man böja tillbaka dom
  • Muppajävel

Sådär ser mitt löshår oxå ut. Känns som svinto. Är det ditt egna hår eller extensions?

• Anonym (Hårtoppar)
    Muppajävel skrev 2013-07-13 18:14:40 följande:
    Sådär ser mitt löshår oxå ut. Känns som svinto. Är det ditt egna hår eller extensions?
    Mitt egna tyvärr :( Men jag klippte nyss 10 cm av håret..
  • Lucy Cat

Mitt hår blir också sådär, i synnerhet efter att jag har färgat det. Det är liksom torrt och livlöst och inte alls medgörligt. Fukta fukta fukta med inpackningar och leave-in balsam.. I värsta fall är det en toppning som gäller, tyvärr.

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Anonym (Hårtoppar)
    Lucy Cat skrev 2013-07-13 18:16:49 följande:
    Mitt hår blir också sådär, i synnerhet efter att jag har färgat det. Det är liksom torrt och livlöst och inte alls medgörligt. Fukta fukta fukta med inpackningar och leave-in balsam.. I värsta fall är det en toppning som gäller, tyvärr.
    Jo jag vet, men isåfall måste jag klippa jääättekort, för nu har jag bara till axlarna och innan hade jag nästan till brösten. Jo, jag använder leave in i topparna efter varje dusch men det är bara lent ett tag, sen nästa dag är det som svinto igen, hela håret, inte bara topparna.. Är det bara snagg som gäller då eller? Usch
  • Skummonova

Leave in kan bryta håret för det blir segt..

Använd schampo balsam ( ej inpackning )

Serum som är värmeskyddande; 
    www.lanza.se/produkter/healing-strength/neem-plant-silk-serum/

Och en kräm ovanpå det;
    www.lanza.se/produkter/healing-style/design-cream/

1, Tvätt & balsam, skölj NOGA lämna inte kvar.
    2. Serum , sen kamma ut.
    3, Kräm , sen föna och borsta samtidigt så håret för skydd / struktur

Du behöver knappast fukt utan styrka så det slutar vika sig.

:) 

On duty !
  • Turd

Har du testat hårolja? Finns många olika för olika sorters hår.

• Anonym (Hårtoppar)
    Turd skrev 2013-07-13 19:28:50 följande:
    Har du testat hårolja? Finns många olika för olika sorters hår.
    Japp! Orofluido har jag använt, det blir lent i 10 min sen är det likadant igen :(
    Skummonova skrev 2013-07-13 18:48:27 följande:
    Leave in kan bryta håret för det blir segt..

Använd schampo balsam ( ej inpackning )

Serum som är värmeskyddande; 
    www.lanza.se/produkter/healing-strength/neem-.../

Och en kräm ovanpå det;
    www.lanza.se/produkter/healing-style/design-c.../

1, Tvätt & balsam, skölj NOGA lämna inte kvar.
    2. Serum , sen kamma ut.
    3, Kräm , sen föna och borsta samtidigt så håret för skydd / struktur

Du behöver knappast fukt utan styrka så det slutar vika sig.

:) 

Okej! Får kolla upp och kanske handla de produkterna. Jag blir så ledsen för jag klippte nyss 10 cm av håret och nu tycker jag det är extremt kort och sen måste jag göra det ännu kortare om jag måste klippa mig :(
  • Skummonova
    Anonym (Hårtoppar) skrev 2013-07-13 19:42:28 följande:
    Japp! Orofluido har jag använt, det blir lent i 10 min sen är det likadant igen :(

Okej! Får kolla upp och kanske handla de produkterna. Jag blir så ledsen för jag klippte nyss 10 cm av håret och nu tycker jag det är extremt kort och sen måste jag göra det ännu kortare om jag måste klippa mig :(
    Nädå det måste du inte.

Använd rätt produkter och på rätt sätt bara :)  Ät vitaminer ex Priorin, det är jättebra.
    Lanza är extremt inriktade på vård och otroligt prisvärda

Tänk bara på styrka struktur inte mjukhet och fukt för de behöver du inte alls

Hår som är som ditt har oftast tappat strukturen liksom inte fukten. Utan struktur i fjällskiktet så kan man inte binda fukt och då går håret av ist

On duty !
  • Anonym (Hårtoppar)
    Skummonova skrev 2013-07-13 20:00:34 följande:
    Nädå det måste du inte.

Använd rätt produkter och på rätt sätt bara :)  Ät vitaminer ex Priorin, det är jättebra.
    Lanza är extremt inriktade på vård och otroligt prisvärda

Tänk bara på styrka struktur inte mjukhet och fukt för de behöver du inte alls

Hår som är som ditt har oftast tappat strukturen liksom inte fukten. Utan struktur i fjällskiktet så kan man inte binda fukt och då går håret av ist

Okej! :) Ja jag äter Panto-3, verkar som att det hjälper nytt hår att växa ut iaf. Men vilka produkter är det styrka i då? Hur får jag håret att bli lite mer "medgörligt"? Förut var mitt hår självlockigt men nu har det tappat all struktur och är bara rakt och går att forma hur man vill.. 
  • Skummonova
    Anonym (Hårtoppar) skrev 2013-07-13 21:44:13 följande:
    Okej! :) Ja jag äter Panto-3, verkar som att det hjälper nytt hår att växa ut iaf. Men vilka produkter är det styrka i då? Hur får jag håret att bli lite mer "medgörligt"? Förut var mitt hår självlockigt men nu har det tappat all struktur och är bara rakt och går att forma hur man vill.. 
    De jag skrev Lanza som ex.

Skit i allt mjukgörande, du behöver bygga upp styrka som sagt

Vad är det som hänt med håret ?  
    On duty !
  • Anonym (Hårtoppar)
    Skummonova skrev 2013-07-13 22:10:24 följande:
    De jag skrev Lanza som ex.

Skit i allt mjukgörande, du behöver bygga upp styrka som sagt

Vad är det som hänt med håret ?  
    Jag vet inte, jag har slingat det lite under åren och nu är det mörkt färgat, har inte plattat det, fönar aldrig, använder inpackning mm. Det är som om det dött helt bara
  • Anonym (Xx)

Färgar du håret? Om ja kanske du ska sluta med det ett tag.

• Skummonova
    Anonym (Hårtoppar) skrev 2013-07-13 22:11:44 följande:
    Jag vet inte, jag har slingat det lite under åren och nu är det mörkt färgat, har inte plattat det, fönar aldrig, använder inpackning mm. Det är som om det dött helt bara
    Tror du har nån brist då ? 

Gå till en läkare och kolla blodprover kanske ?  Sköldkörtel ? 

Håret dör inte bara så om man färgar det och slingar som vanligt liksom  
    On duty !
  • Anonym (Hårtoppar)
    Skummonova skrev 2013-07-13 22:22:38 följande:
    Tror du har nån brist då ? 

Gå till en läkare och kolla blodprover kanske ?  Sköldkörtel ? 

Håret dör inte bara så om man färgar det och slingar som vanligt liksom  
    Jag tänkte göra det faktiskt, är lite deprimerad och väldigt stressad och har haft svårt att äta men det påverkar väl inte så snabbt?
  • Skummonova
    Anonym (Hårtoppar) skrev 2013-07-14 00:28:33 följande:
    Jag tänkte göra det faktiskt, är lite deprimerad och väldigt stressad och har haft svårt att äta men det påverkar väl inte så snabbt?
    Jo det gör och då särskilt om du haft en brist innan, och kanske tom därför du är deprimerad.. ? 

Hår hud naglar liksom är de första som ryker som om näringen och vitaminerna inte räcker  
    On duty !
Svar på tråden Vad är det med mina hårtoppar?!