• Anonym (ledsen)

Alla jobb ger mig grov ångest

Jag har tröttnat på det här, vad sjutton ska jag göra?
    Ända sedan jag slutade gymnasiet för 4 år sedan och påbörjade arbetslivet, har jag haft enorma problem med att trivas på jobbet. Jag har aldrig arbetat längre än MAX 10 månader innan jag på något vis lyckats tråckla mig loss från jobbet och börjat söka nytt.

Att gå hemma på heltid gör mig rastlös och ekonomiskt nervös. Men att väl få ett arbete gör mig verkligen SJUK!
    Jag trivs bra dom första två veckorna, men när jag väl fått in rutinerna så smyger sig panikångesten på.
    Jag har provat olika jobb, scheman och allt från varannan helg till heltid. Inget verkar passa mig :(

På jobbet räknar jag minutrarna från att jag kommer dit tills jag får komma hem igen till min sambo och dotter.
    Tycker det här är enormt frustrerande och vet inte vad jag ska ta mig till längre.

Nu sitter jag i kassan och blippar varor, arbetar i snitt 20 h per vecka  och mellan 5-8 timmar per pass.
    Det var roligt i början, men nu HATAR jag det. Dels för att det är sjukt tråkigt (jag vill liksom prestera, göra något BRA på jobbet varje dag , men det är jävligt svårt som kassabiträde...) och dels för att jag saknar min familj.

Jag är livrädd för att dom ska be mig fortsätta efter sommaren, för jag klarar inte tacka nej och låta min sambo fortsätta slita ensam. Samtidigt som jag är lika rädd för att dom inte låter mig fortsätta, så jag måste söka nytt arbete igen .

Drömyrket är mäklare. Men pga den här ångesten så klarar jag heller inte av att flytta från mina nära och kära , för att gå utbildningen. Det känns så jävla hopplöst allting.

Är jag ensam om att känna så här ? NOTERA att jag inte är lat, jag VILL jobba och tjäna pengar. Men det funkar liksom inte :(

• Svar på tråden Alla jobb ger mig grov ångest
  • Lena

Det låter som du behöver ett varierande jobb. Taxichaufför?

• Anonym (ledsen)
    Lena skrev 2013-07-13 21:26:49 följande:
    Det låter som du behöver ett varierande jobb. Taxichaufför?
    Ja , det känner jag själv att jag behöver. Jag vill ha lite utmaningar , som får tiden att gå fort och där jag får jobba ordentligt. Taxichaufför känns däremot ganska enformigt.. det är nog inte riktigt min grej :/

Jag vill gärna vara på min sambos jobb. Han arbetar för ett stort företag där arbetsuppgifterna är många och han säger att tiden rusar . Men där får jag inte söka, eftersom han jobbar där. Inte finns det något liknande att söka heller här där vi bor.
  • Lena
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-13 21:39:37 följande:
    Ja , det känner jag själv att jag behöver. Jag vill ha lite utmaningar , som får tiden att gå fort och där jag får jobba ordentligt. Taxichaufför känns däremot ganska enformigt.. det är nog inte riktigt min grej :/

Jag vill gärna vara på min sambos jobb. Han arbetar för ett stort företag där arbetsuppgifterna är många och han säger att tiden rusar . Men där får jag inte söka, eftersom han jobbar där. Inte finns det något liknande att söka heller här där vi bor.
    Varför kan ni inte jobba på samma företag? Ni ehöver ju inte jobba i samma arbetslag om det är ett stort företag.
  • Anonym (ledsen)
    Lena skrev 2013-07-13 21:41:35 följande:
    Varför kan ni inte jobba på samma företag? Ni ehöver ju inte jobba i samma arbetslag om det är ett stort företag.
    Cheferna är stenhårda. Dom tar inte in någon form av familj eller släkt till dom som jobbar där :(
    Och de flesta vet att vi är tillsammans vid det här laget, så man kan inte ljuga heller. Dessutom har vi ju samma adress.

Tycker också att det borde funka om vi är på varsin avdelning, men nix. Dom vägrar ..
    Men sedan finns det i princip bara 5 - 10 h/vecka att hämta när dom annonserar också så det skulle inte bidra så mycket ekonomiskt. Även om de få timmarna egentligen skulle passa mig bättre än heltid.
  • Anonym (Lo)

Jag tror att du förskönar sambons jobb och att du hade känt precis likadant efter ett tag även om du jobbat där. Jag tror helt enkelt inte att problemet sitter i själva arbetet.

Försök komma tillrätta med de underliggande problemen så löser sig säkert arbetslivet per automatik. Har du någon samtalskontakt?

• sötare

Hej ts kanske skola om dig , börja studera till något där du får ett yrke som variera sig från dag till dag ..dock vad det kan vara vet jag inte.

• Anonym (tips)

Du kanske  vill jobba med att ta hand om människor,det känns mera meningsfullt än att stå i kassan?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Lo) skrev 2013-07-13 22:01:57 följande:
    Jag tror att du förskönar sambons jobb och att du hade känt precis likadant efter ett tag även om du jobbat där. Jag tror helt enkelt inte att problemet sitter i själva arbetet.

Försök komma tillrätta med de underliggande problemen så löser sig säkert arbetslivet per automatik. Har du någon samtalskontakt?
    Det tror jag säkert, men kanske hade jag stått ut mer om arbetet varit varierat och inte så enformigt. På mitt nuvarande jobb kan jag i princip göra allt i sömnen redan och jag har bara varit där till och från sedan i mars..

Har ingen samtalskontakt. Har inte vågat nämna det här till någon , inte ens sambon. Vill inte framstå som lat och som att jag inte vill jobba, för så är det ju inte :(
    sötare skrev 2013-07-13 22:05:37 följande:
    Hej ts kanske skola om dig , börja studera till något där du får ett yrke som variera sig från dag till dag ..dock vad det kan vara vet jag inte.
    Jag vill som sagt utbilda mig till mäklare, känner väldigt starkt för det. Men är för mesig för att flytta ifrån mina nära och kära, det ger mig också ångest. Dessutom jobbar ju sambon här .
    Anonym (tips) skrev 2013-07-13 22:07:17 följande:
    Du kanske  vill jobba med att ta hand om människor,det känns mera meningsfullt än att stå i kassan?
    Mjaa.. många har tipsat om hemtjänsten eller personlig assistent. Men känns tyvärr inte ett dugg lockande :/

• Anonym (ledsen)
    sötare skrev 2013-07-13 22:22:22 följande:
    Jag hittade en distansutbildning till märklare :) 
     www.mah.se/us/uppdrag/fastighetsmaklare

www.distansutbildningar.se/Kvalificerad_Maekl...l
    Åh, tack för tipset. Men det där verkar enbart vara en utbildning till mäklarassistent. Iofs ska dom i princip kunna det en mäklare kan, fast ändå inte. Men jag vill liksom bli just mäklare :/
    Tycker det är skittrist att det bara finns ett fåtal utbildningar, men såklart lika trist att jag inte klarar flytta runt.
Svar på tråden Alla jobb ger mig grov ångest