Alla jobb ger mig grov ångest
Jag har tröttnat på det här, vad sjutton ska jag göra?
Ända sedan jag slutade gymnasiet för 4 år sedan och påbörjade arbetslivet, har jag haft enorma problem med att trivas på jobbet. Jag har aldrig arbetat längre än MAX 10 månader innan jag på något vis lyckats tråckla mig loss från jobbet och börjat söka nytt.
Att gå hemma på heltid gör mig rastlös och ekonomiskt nervös. Men att väl få ett arbete gör mig verkligen SJUK!
Jag trivs bra dom första två veckorna, men när jag väl fått in rutinerna så smyger sig panikångesten på.
Jag har provat olika jobb, scheman och allt från varannan helg till heltid. Inget verkar passa mig :(
På jobbet räknar jag minutrarna från att jag kommer dit tills jag får komma hem igen till min sambo och dotter.
Tycker det här är enormt frustrerande och vet inte vad jag ska ta mig till längre.
Nu sitter jag i kassan och blippar varor, arbetar i snitt 20 h per vecka och mellan 5-8 timmar per pass.
Det var roligt i början, men nu HATAR jag det. Dels för att det är sjukt tråkigt (jag vill liksom prestera, göra något BRA på jobbet varje dag , men det är jävligt svårt som kassabiträde...) och dels för att jag saknar min familj.
Jag är livrädd för att dom ska be mig fortsätta efter sommaren, för jag klarar inte tacka nej och låta min sambo fortsätta slita ensam. Samtidigt som jag är lika rädd för att dom inte låter mig fortsätta, så jag måste söka nytt arbete igen .
Drömyrket är mäklare. Men pga den här ångesten så klarar jag heller inte av att flytta från mina nära och kära , för att gå utbildningen. Det känns så jävla hopplöst allting.
Är jag ensam om att känna så här ? NOTERA att jag inte är lat, jag VILL jobba och tjäna pengar. Men det funkar liksom inte :(