• En struts

Är det drygt att vara på Kolmården?

Har inte varit på Kolmården, men är det bara att gå och gå, och gå, och sen komma fram till lejon, som man kanske kan få se på 30 meters avstånd i en inhägnad (och som kanske gömmer sig? som vargarna på Skansen alltid gör) eller elefanter på 40 meters avstånd. Om man inte åker safaribil och får betala massa extraavgifter eller linbana (som är hur dyr?)?

• Svar på tråden Är det drygt att vara på Kolmården?
  • Queenie70

Det är stora avstånd på Kolmården och sjukt många och as branta backar. Inhägnaderna är stora vilket är bra för djuren men samtidigt ofta innebär att man inte ser så bra.

• En struts
    Queenie70 skrev 2013-07-13 23:10:15 följande:
    Det är stora avstånd på Kolmården och sjukt många och as branta backar. Inhägnaderna är stora vilket är bra för djuren men samtidigt ofta innebär att man inte ser så bra.
    Okej. Det var som jag misstänkte då. Hur mycket kostar linbanan eller safaribilen då?
  • Astarte

Linbanan kostar inget och det är en kul upplevelse, men annars är det mycket gå och gå och titta på djur på håll. Det är bara inne på barnens lantgård som barnen får klappa. Sedan har du ju Bamses värld och Kulmården också där de mindre barnen brukar trivas.

• happycookie

Vill även tillägga att det finns väldigt mycket djur och man ser dem i princip alltid. Även delfinahow och sälshow är gratis!

• En struts

Konstigt att jag trodde att det fanns en safaribil. Oskyldig Jag såg något youtubeklipp.
    Okej, linbanan är iallafall gratis då?
    Sen kan man ju följa med in i lejonkulan då, men det kostar många hundralappar extra.

• Astarte
    En struts skrev 2013-07-13 23:22:30 följande:
    Konstigt att jag trodde att det fanns en safaribil. Oskyldig Jag såg något youtubeklipp.
    Okej, linbanan är iallafall gratis då?
    Sen kan man ju följa med in i lejonkulan då, men det kostar många hundralappar extra.

Inget kostar extra på Kolmården. Lejonkulan är rolig, men den har varit stängd några gånger när jag varit där, så man vet aldrig. Safaribil fanns tidigare, men den togs bort när den nya linbanan kom.
  • BeanBag

Allt ingår i inträdet. Förutom mat då jag tycker man såg djuren hur bra som helst och det är ju en stor park men saker att se hela tiden och inte bara långa transportsträckor.

• En struts
    Astarte skrev 2013-07-13 23:28:07 följande:

Inget kostar extra på Kolmården. Lejonkulan är rolig, men den har varit stängd några gånger när jag varit där, så man vet aldrig. Safaribil fanns tidigare, men den togs bort när den nya linbanan kom.
    Konstigt, när jag läste om lejonkulan på Kolmårdens hemsida så stod det ju att de tog 737:- www.kolmarden.com/Attraktioner-och-djur/Vilda-Moten/Lejon/ Men det kanske är något speciellt då?
    Men det finns alltså något annat där man kan se de vilda djuren närmre?
  • En struts
    BeanBag skrev 2013-07-13 23:28:35 följande:
    Allt ingår i inträdet. Förutom mat då jag tycker man såg djuren hur bra som helst och det är ju en stor park men saker att se hela tiden och inte bara långa transportsträckor.
    Det kanske är de som är lite negativa då som tycker att de där branta backarna är jobbiga? Jag tycker det verkar lite drygt, och jag har märkt att folk är väldigt trötta då de varit på Kolmården. Det blir ju i o f s jobbigt om man inte bor i trakterna och man till på köpet måste åka massa innan man kommer fram?
Svar på tråden Är det drygt att vara på Kolmården?