• Frögurka

Ge tips på saker ja kan sy åt min bebis! :-)

Önskar lite inspiration o tips vad som finns att sy? Kanske inte så mkt i klädväg, men tex så har ja precis sytt ett babynest. Om ni tipsar om nånting som ni sälva sytt så skicka gärna me en bild! Ca-pris att sy? Finns beskrivning på nätet? Lätt, svårt?

• Svar på tråden Ge tips på saker ja kan sy åt min bebis! :-)
  • Nyfiken gul

Gosiga filtar kan man aldrig få för många av.  

lätt att sy och roligt.

sy en badcape 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

har tyvärr ingen bild men när mitt första barn föddes sydde jag ett lapptäcke och det användes till allt möjligt. 

Som lekfilt på golvet , som täcke i vagnen, som täcke i spjälsängen , snuttetrasa när han kom upp lite i åldern och när lillebror föddes fick det användas som mjukt underlag till skötbordet.

storlek ca 1x1 meter.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Frögurka

Amningskudde? Har aldrig haft nån men funderar på om de är nåt att ha? Superenkelt att sy iaf måste de va..

• honeydew

Filt till babyskydd! En som ligger i stolen, bakom själva bebis och har hål för bälte. Sedan viker man över bebisen som har bältet mot kroppen. Googla så hittar du en del bilder och beskrivningar.

• Frögurka
    honeydew skrev 2013-07-14 20:51:51 följande:
    Filt till babyskydd! En som ligger i stolen, bakom själva bebis och har hål för bälte. Sedan viker man över bebisen som har bältet mot kroppen. Googla så hittar du en del bilder och beskrivningar.

Nåt liknanade har ja nån gång sett o tyckt att de varit smart! Men de ja har sett har snarare varit en filt ÖVER barnet, typ me resår i kanterna för att fästa kring bilstolens kanter. Självklart me hål för huvvet
  • Frögurka

Nån som har en bra beskrivning på spjälskydd? Inte en variant me skumgummi tror ja utan ja tänker nog mer på lite lättare stopping.

• Karpalo

Jaa-aa.. Mät hur långt det är runt hela sängen o sen hur högt du vill att det går. Som ex. så har vi 360 x 30 cm på vårt. Sen finns det stoppning på rulle i olika tjocklek, jag skulle säga det är enklast att köpa sånt o sy fast i yttertyget på samma gång som du syr fast snedband uppe o nere varvet runt. Sen syr du fast snedband att knyta med på passliga ställen.

Svar på tråden Ge tips på saker ja kan sy åt min bebis! :-)