• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vagn skulle du välja och varför?
  • Lufsan

Vad jag har förstått, genom att läsa recensioner och se alla personer med bugaboo vagnar här inne innerstan, så är bugaboo inte så himla sköna att köra. Hjulen är hårda och små så vagnen skakar en hel del om man inte går på helt plan asfalt. De har inte heller plant liggläge i sittdelen. Vilket jag tycker är viktigt. 
    Buggabo har mindre hjul fram vilket gör att de är svåra att köra i snö och på skogsstigar t.ex. Sen har buffalon större hjul med de är fortfarande mindre fram. Den har också en funktion där man kan placera båda hjulen fram för att lättare kunna köra i snö. Men det är ju något du aldrig kommer behöva bry dig om om ni väljer emmaljungan.

Jag bor i innerstan och är ändå mycket nöjd med min Brio happy. Den är stabil och har mycket skön körkänsla. Bra fjädring som gör att man kan köra upp och ner för höga trottoarkanter/ skogsstigar mm utan problem. Den har en enorm shopping korg som vi använder mycket.

Det enda problemet är att den är stor när vi fäller ihop den. Vi ska nu köpa en Brio Sing i stället för att smidigare få plats i bilen. Så har ni en liten bil är det något att tänka på också.
    Åker ni bil kan det också vara värt att köpa en vagn där man kan klicka fast bilbarnstolen också.  

En dag i sänder.
  • Lycka 1

Tack för dina åsikter!
    Men edge duo s har också svängbara hjul i fram som är mindre så där är båda vagnarna lika.

Denna vagn kommer inte tas med i bilen då vi redan köpt en annan liten "bilvagn" som kommer ligga där hela tiden och som babyskyddet kan fästas på    

• Griseknoen35

Lufsan, tänk på att brio sing är lika bred baktill som en syskonvagn.. Tipsar dig om sings efterträdare brio smile. Sing tillverkas inte längre nu när smile kommit.

• Lufsan
    Lycka 1 skrev 2013-07-14 12:03:10 följande:
    Tack för dina åsikter!
    Men edge duo s har också svängbara hjul i fram som är mindre så där är båda vagnarna lika.

Denna vagn kommer inte tas med i bilen då vi redan köpt en annan liten "bilvagn" som kommer ligga där hela tiden och som babyskyddet kan fästas på    
    Jaha de bilder jag såg hade emmeljungan stora hjul. =)

Smart! =)  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Griseknoen35 skrev 2013-07-14 13:07:24 följande:
    Lufsan, tänk på att brio sing är lika bred baktill som en syskonvagn.. Tipsar dig om sings efterträdare brio smile. Sing tillverkas inte längre nu när smile kommit.
    Vi ska pröva hur singen går in i bilen. Men jag vill drar mig till sing för att man kan fästa det babyskydd vi har på den. Hur menar du att den är lika bred som en syskonvagn. Vad jag kollat på internet så har den ett rätt så litet ihopfällt mått. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Griseknoen35 skrev 2013-07-14 13:07:24 följande:
    Btw så finns det sing vagnar tillverkade nu 2013 så det stämmer inte. 
    En dag i sänder.
  • Griseknoen35

Ja årsmodell 13 men dom har skapat smile för att sing ska bort helt. Ja tar du bort hjulen på sing så försvinner lite på bredden men baktill är den sjukt bred. Den är allt annat än smal. Rekommenderar dig annars att gå med i barnvagnar på Facebook och fråga vad som tycks om sing. En syskonvagn är lika bred som sing. Sing är 70 cm bred. Ta ex emmaljunga scooter som är 53 bred, teutonia fun 54 cm bred, brio smile 57cm bred och är väldigt lik sing i övrigt förutom att smile har bättre sufflett, bättre sits, knäledhandtag mycket smalare och smidigare.

• Griseknoen35

Ett litet tillägg vagnar är som bilar.. Nu i höst kommer årsmodell 14 på vagnar så nu om någon månad är årsmodell 13 förra årets ;)

• Lufsan

du har helt rätt det blir nog en brio Smile istället. =) 

En dag i sänder.
  • Griseknoen35

Tänkte nog det. Ville bara slänga in en liten varning om singen just för den fått mycket negativt om bredden ;)

Svar på tråden Vilken vagn skulle du välja och varför?