• colan84

Han gör inte ett skit! Så jäkla trött!

Bor ihop med min sambo, tillsammans har vi två små barn, 1år och 2 år. Jag är mammaledig, men vill jobba men min sambo vill inte vara pappaledig (ett av problemen).

När han är hemma är han med barnen hela tiden, super fint, ja, men reseten???? Han ser aldrig till att det finns mat hemma, lagar inte mat, tvättar bara sina kläder, städar aldrig, plockar knappt undan efter sig.. Jag orkar inte ta hand om allt!!! Frågade idag om vi kunde sätta upp en hylla? Nej det kan vi ju inte göra, då blir det synd om barnen som får leka ensamma.. Men hallå?? Det leks ju med dem konstant! Jag leker inte jätte mycket med dem kan jag erkänna, men jag gosar, läser böcker, pratar och går till parker med dem. Är ingen lekmamma tyvärr.. Vad göra? Jag behöver hjälp i hushållet!! Orkar inte!!

• Svar på tråden Han gör inte ett skit! Så jäkla trött!
  • Jimman

Är det så mycket att göra i ert hushåll att du inte orkar fast han tar barnen när han är hemma ??

• colan84

Vi har pratat, och han har det inte i ryggmärgen säger han, jag ska påminna honom.. Känns sjukt men men.. Inte alltid kul att göra ALLT själv.. Ta ut sopor, diska, laga mat, tvätta, städa, se till att vi har mat... Ät det inte mer än rätt att man delar på sånt när man är två vuxna?

• skogsvitter

Klart man ska dela på sånt, det är en självklarhet enligt mig. Låter bara som en dum undanflykt att barnen måste leka själva om han hjälper dig med en simpel hylla! Om nu barnen är så viktiga så använd det som argument att han borde vara pappaledig istället.

• colan84

Jo jag har gjort det, men han säger att han inte skulle klara av det. Han tog lite disk och så igår, får hoppas han får in lite på rutin iaf. Tungt lass att komma ihåg allt, men känns som många tjejer hamnar i den sitsen hemma tyvärr? Eller?

• Arbetsmyran76

Inte skulle klara av det? Öh, är det svårt att bre smörgåsar, gunga gunga, tvätta rumpa (har väl en egen eller....) etc

• skogsvitter
    colan84 skrev 2013-07-16 11:54:55 följande:
    Jo jag har gjort det, men han säger att han inte skulle klara av det. Han tog lite disk och så igår, får hoppas han får in lite på rutin iaf. Tungt lass att komma ihåg allt, men känns som många tjejer hamnar i den sitsen hemma tyvärr? Eller?
    Nej det tycker jag väl ändå inte, men det blir ju som man gör det.. sas
    Nåja, hoppas ni får in bättre rutiner för det låter inte så kul att ha det som ni har det just nu.
Svar på tråden Han gör inte ett skit! Så jäkla trött!