Mineralvatten skrev 2013-07-14 16:39:35 följande:
sen beror det ju också på NÄR på dygnet du tränar ts? ska du äta middag när du kommer hem från träning behöver du högst en banan om du inte har tränat i flera timmar högintensivt. tränar du efter middagen så räcker ett kvällsmål bestående av t ex en proteindrink och en banan.
om du tar en proteinshake och sedan äter middag/lunch också finns risken att du går upp i vikt. likaså om du tar en gainer om du bara tränat någon timme.
Det är lite olika när jag tränar. Nu på semestern försöker jag träna direkt på morgonen....käkar en knäckemacka för att ha nåt i magen, sen drar jag till gymmet i ca en timme. Så när jag kommer tillbaka är kl ca 9. Ibland äter jag frukost då beror på hur hungrig jag är. Så om jag äter frukost efter träningen kanske jag inte behöver äta nåt annat? Banan tål jag ju inte, då får jag tillbringa massa tid på toastolen och roligare kan jag ha....
När jag jobbar, då försöker jag träna dirrekt efter att jag kommit hem från jobbet....ca 17 tiden. Sen äter vi ju då kvällsmat/middag vid 19 tiden. Så då kanske jag inte behöver nåt speciellt då heller? Men nåt borde jag väl käka direkt efter träningen, även om jag ska äta en måltid inom en timme efter?
Tack alla andra åxå för era svar, kasella grejen lät gott....även mixa bär med turkisk yoghurt. Proteinmjölken med blåbär åxå.....måste kolla om den finns i affären här....