Förlossningsskada
Hej, söker råd och tips, gärna utav dig som har erfarenhet :)
För lite mer än 1 år sen födde jag barn, allt gick bra, förutom att jag sprack och fick sy (yttre blygdläppen). Jag hade fruktansvärt ont och påpekade det redan på BB att det inte kändes bra "där nere", men dom avfärdade mig med att jag var förstföderska och inte "visste hur det ska kännas" och att det kändes normalt. Men det var ju inte insidan som "gjorde ont".. Hur som helst så gick tiden och jag kände att det inte var bra där nere..
Efter en titt med spegel kunde jag se att blygdläppen hänger och är fortfarande delad, den har alltså inte vuxit ihop helt, jag har som ett "hål". Men det är inte "hålet" och att blygdläppen är delad jag "lider" av, det jag "lider" av är att den hänger så pass "utanför" att den skaver, vissa dagar är värre än andra, ibland kan jag inte ens sitta för att den svullnat upp för att den varit i "kläm".
Jag har varit till BM för efterkontroll och hon viftade bort det att det va normalt att den missas sys ihop lr att den lossnar.. Hon tycket inte att jag skulle söka hjälp för de utan leva med det.
Men jag mår ju inge bra när det skaver varenda dag!!
Nu till min fråga..
Någon som opererat blygdläppen efter förlossning?
Hur länge väntade du innan operation? Vart vände du dig? Väntade du till du var "klar" med alla barn du ville ha?
Jag vill ju självklart ha ett syskon, men ska jag operera innan? Eller vänta 3-5år innan nästa barn kommer och operera då?