• commeelle

Malmö studenthus - Rosengård

Hej,

Jag fick för några dagar sedan ett erbjudande på en studentlägenhet (Malmö studenthus) på Rosengård.
    Jag bör snart skriva under kontraktet, men tvekar lite, då jag läser mycket om det på google och inte vet om jag borde satsa eller inte,

Finns det någon som har bott där, som bor nu eller har någon erfarenhet av studentlägenheterna där?
    Jag tänker mycket på vägglössen och kriminaliteten som det skrivs om.

Tack på förhand

Med Vänliga Hälsningar

• Svar på tråden Malmö studenthus - Rosengård
  • Jenna RayShawn

Hörde med en bekant som flyttade in där för något år sedan. Redan första veckan hade lägenheten mittemot fått inbrott och i  närheten blev en person skottskadad. Hyresvärden är dessutom usel.

Glöm inte rösta SD i kyrkovalet 2013-Sep-15
  • mmeline

Jag skulle inte vilja flytta till Rosengård. Visst kan man säkert bo där utan att det händer något, men det är så mycket annat skit där...rån och bilbränder och stenkastande skitungar. Och jag skulle inte känna mig bekväm med att gå runt där sent på kvällarna som ensam tjej.

Är det detta huset?
    www.friatider.se/studenter-ranas-och-bestjals-i-rosengard

HSB brukade ha trevliga studentbostäder i Västra hamnen, och på Fågelbacken ligger ett studentboende i ett trevligare område. Rönnen vid Värnhem har också mycket studentboenden. Kolla på något av de ställena istället.

• lilla hej

Jag hade också dragit mig för Rosengård. Däremot hade jag flyttat dit om jag ej hade annat alternativ och sen tagit mig däifrpn så fort jag hittat annat. Själv bodde jag på Rönnens studentboende och verkligen stortrivdes!

Är det inte juli snart?
Svar på tråden Malmö studenthus - Rosengård