• yellowcab

sätta in pengar på swedbank

Hej
    Har nu kommit på ett litet problem..
    Vi sålde idag vår bil och fick betalt kontant. Skulle vilja sätta in de pengarna på banken såklart så fort som möjligt men hur ska jag bära mig åt?
    Swedbank är tydligen kontant fritt numera har jag läst. Enda är de insättnings automaterna de har och där är det max 10000 per vecka man får sätta in.. sålde för 58000 så ska jag behöva springa i 6 veckor för att få in dom??

Hur ska man göra i detta så morderna samhälle där man inte ens bankerna kan andvända kontanter..

• Svar på tråden sätta in pengar på swedbank
  • Johanna72

Forex bank!! Gå dit med pengarna, legitimation och kontonummer i Swedbank (inkl clearingnummer, är du osäker på detta ta med ett årsbesked - där står både clearingnr och kontonummer). Forex tar 30-50 kr (minns ej men tror det var 30 kr) för besväret men det tyckte jag var värt när jag var i en liknande situation för ett tag sedan.

• Johanna72

Dock kan du kanske behöva visa upp något kvitto på bilaffären - Forex är skyldiga att undersöka så att det inte är "tvättade" pengar.

• gavlemamma

Forex fungerar bra, passa även på att byta till dom eller Handelsbanken. Banker som är kontantlösa ska man undvika.

• Fiskarn

Du får ju självklart sätta in mer än 10000 tusen på Swedbank men då måste du kunna bevisa vart pengarna kommer ifrån!

• gavlemamma
    Fiskarn skrev 2013-07-15 10:17:09 följande:
    Du får ju självklart sätta in mer än 10000 tusen på Swedbank men då måste du kunna bevisa vart pengarna kommer ifrån!
    Nej det är inte säkert, många Swedbankkontor är kontantlösa nu. Enda sättet att sätta in pengar är genom maskinen och den tar bara 10000 per vecka.
  • gavlemamma
    Virriga Vera skrev 2013-07-17 15:02:55 följande:
    Du kan visst sätta in pengar men då brukar man behöva ringa innan och säga ifrån att man vill sätta in pengarna.
    Nej inte om det är ett kontantlöst kontor.
Svar på tråden sätta in pengar på swedbank