• Evighetsmaskin

Torka med papper eller trasa och mopp?

Frun och svärmorsan trorkar allt de spiller med papper då jag tar fram disktrasa, svamp och golovmopp, papper är slöseri, något fel?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:59
    Slarv-stav-fel, fryser i en stuga med en bärbar.

• Svar på tråden Torka med papper eller trasa och mopp?
  • Ramborg

Disktrasan hör hemma på köksbänk och matbord, ingen annanstans. Ta fram golvmoppen varenda gång man spiller en skvätt fil kan man ju roa sig med om man vill. Jag föredrar att göra som din fru och svärmor. Papper är bra.

42.
  • pluvdo

Om jag spiller något så börjar jag med att torka med papper eller tvättsvamp (beroende på vad det är. Men disktrasa hatar jag eftersom de blir ofräscha så snabbt) och så moppar jag efteråt. Men jag skulle aldrig börja med att moppa ifall jag spillt ut ett glas mjölk eller så. Moppar är ju ganska så dyra, så den byts ut såpass sällan att jag inte vill äckla ner den för mycket. Papper slänger man ju dock direkt och tvättsvampar är billiga, så om det är något riktigt äckligt man torkat upp så kan man slänga svampen och ta fram en ny.

• Aniiee

Jag har två disktrasor, en för bordet/bänken, en för golvet...... Annars tar jag en bit papper. Känns det halvdant kan man ju alltid blöta pappret lite och lägga på en klick diskmedel....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Frontline

Köper kartongvis med billiga tvättlappar och dom används till det mesta från barnens rumpor till att torka upp spyor på golvet...

Disktrasan används till diskbänken och jag kör med ångtvätt på golvet...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Torka med papper eller trasa och mopp?