• Vitsippa

Hur snabbt syntes magen på er tvillingmammor?

Hej!

Jag är i v 10+1 och tror att jag snart inte kan hålla graviditeten hemlig på jobbet längre för min putande mages skull. Ska det verkligen gå så här fort? innan jag visste att jag väntar tvillingar trodde jag att jag kanske hade gått en månad längre an jag trodde, just för att jag redan hade fått en bebismage i vecka 8. Visserligen är det min andra graviditet, men ändå. hur har det varit för er?

• Svar på tråden Hur snabbt syntes magen på er tvillingmammor?
  • Eja

jag väntar visserligen inte tvilingar, men i regel så syns ju magen tidigare om man väntat förut och säskilt om man väntar 2. Jag väntar mitt andra barn och är i v13 och min mage har inte gått att undgå sedan v10 den syns väldigt väl och den går inte att hålla hemlig

• Vitsippa

Det känns ju lite löjligt att gå omkring på jobbet och låtsas som ingenting ifall folk ändå seratt man är gravid. Det blir ju ett fånigt 2avslöjande" om ett par veckor i så fall...

• Viran

Jag var tvungen att säga det i v. 10 då tyckte jag att det syntes även under mina pösiga jobkläder...

• Amathea

Redan i v 7 fick jag frågor om jag va gravid...
    har bilder i mitt krypin... ta gärna en titt.
    är nu i v 13 och tycker att magen har avstannat.. inte växt något sen v 11.
    har sett pyrena på VUL så jag är inte orolig över att dom inte har det bra...

• Annse71

Hihi, jag fick börja med mammabyxor i v9, men då har jag ett barn sedan tidigare också...
    Magen började synas i v10-11 om jag inte hade väldigt bylsiga tröjor...¨

/Annika

• Umeboshi

På mig syntes det knappt alls innan v 15, men jag var tvungen att säga till mycket tidigare på jobbet, då jag iaf sista gången mådde så illa... i v 7+6 fick vi reda på tvillingpar nr 2

• jelena2

Jag började med mammabyxor i v.10 och detta är mina första barn (och sista! )
    Jag har magbilder fr.o.m. v.10, om du vill titta.

• Vitsippa

Två personer har (oberoende av varandra) gissat att jag är gravid nu, så jag antar att det syns nu... Jag får väl berätta för mina skolbarn nu, innan någon av föräldrarna kommer på det.

• Jessie 70

Första tvillinggraviditeten syntes inget förrän vecka 18-20 ungefär. Andra gången 3 år senare syntes det efter halva den tiden dvs innan vecka 10.

• rasajj

Min tredje grav var tvillingar. Syntes v 8 att jag var gravid. v9 var jag tvungen att borja med mamma byxor...

• Skrutteruttan

Titta på min tvillingmage i vecka 7....fick köpa mammakläder i vecka 6, så visst fick jag mage fort. Min sambo tyckte att vi skulle vänta till vecka 12 med att berätta, men i vecka sju började arbetskamrater, barn och föräldrar fråga så det var bara att erkänna...

• Amathea

Vette sjutton va som hände med min mage i måndags... fick så fruktansvärt ont.. å sen har det molat och hållt på som bara den. Efter några veckor av stillhet blev magen helt plötligt jättestor och ganska rund. *härligt*

• olympia71

lite nyfiken på om det är någon som har mätt sin mage? hur stora är dom?
    jag är i vecka 18+1 och har 28 cm...

• Kattflickan

Jag fick stor mage tidigt tyckte jag själv men inte mina arbetskamrater som inte visste att jag var gravid. De sa ingenting. Frustrerande när man väntar första barnet/barnen och VILL att magen ska synas. =)

• Spaceray

Man längtar alltid efter magen, även om det är andra, tredje eller fjärde graviditeten!!

Svar på tråden Hur snabbt syntes magen på er tvillingmammor?