• Anonym (orolig)

Snart 21 och kissar i sängen

Jag behöver hjälp. jag är snart 21 år och har kissat i sängen tre gånger nu på fyra veckor. aldrig hänt tidigare. fattar ingenting. vad kan det bero på? det bara kom helt plötsligt...första gången vaknade jag inte ens när jag gjorde det, detta är sjukt och sjukt pinsamt och jobbigt. finns väl säkert ingen i min situation heller. :(

• Svar på tråden Snart 21 och kissar i sängen
  • Lufsan

Gå till läkaren. Kan tänka mig att det finns en medicinsk anledning. 

En dag i sänder.
  • sandlilja

Inte pinsamt, det är ju inte som att du blivit ett litet barn bara för det. Gå till läkaren, kolla upp. Urinvägsinfektion borde väl göra ont men man vet aldrig, det finns säkert annat som kan misstänkas, så gå nu med en gång, läkaren kommer inte tycka det är pinsamt, det är bara för att du tänker på småbarn.

• Anonym (förstår)

Det problemet är vanligare än du tror, men inte många som vågar erkänna det. När jag var ca 17 år kissade jag i sängen flera gånger och jag kunde bara inte förstå varför. Jag tyckte det var sjukt pinsamt och vågade knappt sova ihop med min kille. Jag drömde att jag kissade och vaknade av att jag kissade på mig. 

Det gick över av sig självt efter några gånger (konstigt nog) och har aldrig fått nån klarhet i varför. Numera vaknar jag alltid av att jag är kissnödig och det har inte hänt sen dess.

Om du inte vill avvakta tycker jag du ska kontakta läkaren. Det borde ju finnas något de kan göra :)

Lycka till! Kram 

• Anonym (läckan)

Du är absolut inte ensam, men som sagts tidigare här det är inte många som talar öppet om urinvägsproblem.
    Instämmer med tidigare svar självklart skall du söka vård, säger inte att det är så men det kan ju faktiskt finnas en bakomliggande sjukdom som du inte känner till.
    De flesta som söker vård för urinvägsproblem blir faktiskt hjälpta genom behandling/medicinering, jag kan lova dej ingen där kommer att tycka det är pinsamt.

Svar på tråden Snart 21 och kissar i sängen